reklama

„Na úplném začátku nám pomohla spolupráce s blogerkami,“ říká majitelka obchodu HNST.LY

Sociální sítě jsou stále častějším nástrojem marketingu. V pořadu Podnikání od A do ZET to potvrdila i majitelka obchodu HNST.LY Barbora Perglová. Jak už ze samotného názvu napovídá, tak obchod se snaží nabízet poctivé věci od českých tvůrců a zahraničních značek. V samotných začátcích pomohly blogerky. Podle Perglové v Česku vystupuje dost kvalitních blogerek. Nespornou výhodu představuje jejich fanouškovská základna. 

Další díly pořadu

Obchod HNST.LY nabízí produkty od obrázků přes hezké blogy a různorodé designové výrobky. Jak ale samotný koncept vznikl?

„Ono to celé začalo inspirací v Londýně, kde jsme bydleli tenkrát s přítelem. Přes den jsem měla čas a v těch umělečtějších částech Londýna jsem chodila do obchodů. Mě tyto obchody hrozně nadchli. Tím, že mám hrozně ráda příběhy a strašně ráda jsem dřív poslouchala podnikatelské příběhy, tak jsem si povídala často i s majiteli obchodů. Hrozně mě zajímalo, jak začínali a jak se jím to povedlo. Strašně mě inspirovali,“ řekla Perglová.

HNST.LY vzniklo před třemi lety jako online obchod. Perglová snila ovšem o kamenném obchodě. Představovala si, že si jej otevře ve věku někdy mezi 35 až 40 lety. Díky pracovitosti se jí tento sen přetavil do skutečnosti ale mnohem dříve. Mladá podnikatelka si totiž svůj obchod otevřela už ve 27 letech.

„Momentální prostor není úplně podle mých stoprocentních představ. Vysněné HNST.LY jednou vidím v nějaké stodole, která je dřevěná a která je cihlová a je tam zahrada. Takových prostorů je v Praze hrozně málo. Ono to bude pravděpodobně poté někde za Prahou,“ sdělila Perglová.

Jestliže je člověk pracovitý, tak by neměl propadat panice a házet flintu do žita, že se mu nedaří. Dřina nad odvedenou prací totiž přinese své ovoce až po nějaké době. Když peníze nepřicházejí okamžitě, tak to podle Pergelové neznamená, že nepřijdou už nikdy.

A jakým způsobem funguje marketing obchodu HNST.LY? „V podstatě fungujeme na sociálních sítích – jde o Facebook, Instagram. Hodně jsme se snažili spolupracovat s blogerkami. Těch je tady dost a je jich tady dost kvalitních a mají své fanoušky a svoje čtenáře. Je to něco, co nám hrozně pomohlo na začátku,“ uvedla Perglová.

Vztahy s veřejností jsou důležitou součástí úspěchu. Pokud tak člověk nad touto komunikací zanevře a nechá vše náhodě, tak si nevědomky pod sebou podřezává větev. Pergelová se v této souvislosti zmiňuje o tom, že má skvělou PR pracovnici, které se podařilo samotné povědomí o obchodě zvýšit prostřednictvím médií.

 

Pořad Podnikání od A do ZET připravuje a moderuje investorka a mentorka Margareta Křížová.

Premiérový díl pravidelného pořadu Podnikání od A do ZET si můžete naladit na rádiu Zet každé druhé úterý krátce po 9:45 na těchto frekvencích. Nejnovější rozhovor s Barborou Perglovou si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

„Na úplném začátku nám pomohla spolupráce s blogerkami,“ říká majitelka obchodu HNST.LY Foto: Facebook / HNST.LY

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.