„Mobilní marketing je jedinečný nástroj, jak přinést do firmy peníze,“ říká Tomáš Poucha

Mobilní telefon se stal nedílnou součástí našeho života. Není už pouze komunikačním nástrojem, ale čím dál více i nákupním košíkem. Těsného sevření mobilu se svým majitelem chtějí také využívat i firmy v podobě mobilního marketingu. Podle ředitele Marketingového institutu Tomáše Pouchy si s ním však řada z nich nevědí rady, přitom je to jedinečný nástroj, jak přinést do firmy peníze.

U jednoho z nejoblíbenějších marketingových kanálů, televize, běžný člověk stráví více než dvě hodiny denně. S mobilem a tabletem pak pracujeme skoro tři hodiny. Takový je potenciál mobilního marketingu, proto by se podle Pouchy neměl brát jako jeden z dalších marketingových kanálů, nýbrž jako specifická disciplína. Zásadním rozdílem je zejména neustálý a rychlý přísun informací. „Na jedné straně jsou spotřebitelé mnohem více informovaní. Na druhou stranu to přináší i to, že jednotlivým kanálům je věnována mnohem menší míra pozornosti, protože jsme neustále něčím jiným o tu pozornost připravováni,“ upozornil Poucha.

Je to jakási dvousečná zbraň, kdy na jedné straně se marketéři cítí být povinni provádět mobilní marketing a zároveň tím zahlcovali celé prostředí. To je také podle Pouchy nejčastější chyba spolu s tím, že tím firmy chtějí ukázat svoji progresivitu v technologickém pokroku. „O tom mobilní marketing není. Má to přinést něco více. Reálně je mobilní marketing jedinečný nástroj, jak přinést do firmy peníze,“ řekla dodal, že základní věcí je relevance a přínosnost.

Pokud se skutečně firmě povede vytvořit například aplikaci, kterou zákazník začne reálně používat, přinese to velmi cenné informace. „Je tam nesmírný potenciál v tom, že díky těm nástrojům můžeme sbírat ohromné množství dat. Jsou to data, která jsou naprosto unikátní v tom, co vše se o zákazníkovi můžeme dozvědět,“ uvedl Poucha.

Ředitel marketingového institutu předpokládá, že mobilní marketing bude ještě více podporovat větší přítomnost nositelných zařízení a přizpůsobí veškeré nástroje těmto technologiím. „Vedle toho se stane mobil ještě důležitějším. Budeme s ním trávit mnohem více času a bude toho umět mnohem víc,“ řekl.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

 

 

 

„Mobilní marketing je jedinečný nástroj, jak přinést do firmy peníze,“ říká Tomáš Poucha Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

  1. Seznam 27 nejkvalitnějších měst pro život

    Byznys ·

    Jaká města nabízejí svým prostředím a komplexními službami nejlepší podmínky pro život? Odpověď na to přináší index poradenské společnosti Mercer, o němž informoval in…

  2. Uber plánuje testovat samořízené automobily

    Byznys ·

    Americká firma Uber Technologies včera představila své první vozidlo schopné jízdy bez řidiče. Prototyp plánuje testovat v okolí Pittsburghu na severovýchodě USA. Info…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.