Marketingový magazín: Nespresso chce být „dosažitelný luxus,” otvírá druhý butik v Praze

Marketing kávovarů a kávových kapslí Nespresso se soustředí na budování značky jako „dosažitelného luxusu," říká marketingová manažerka divize Lajla Hradilová-Kotačková. Toho chce dosáhnout mediálními kampaněmi, cílenými eventy, jako například na Karlovarském filmovém festivalu, i novým butikem v Centru Černý most v Praze. 

Paní Hradilová, snažíte se o profilování značky Nespresso coby odborníka na kávu prémiové kvality. Jak se dá prémiovost značky vytvářet?

Kromě klasického mixu mediálních kampaní v televizi, rádiu, tisku a na internetu, kdy můžeme budovat povědomí o značce, je pro nás také velmi důležitá partnerská účast. Sami také organizujeme různé společenské akce. Propojování se s designem, propojování se v rámci odborné části s šéfkuchaři a s Asociací šéfkuchařů a šéfcukrářů, a tak dál. Skrze tyto možnosti můžeme, což je nejdůležitější, hostům na akci vysvětlit, o čem káva je. Není to žádná nucená předváděcí akce. 

Dalším dlouhodobým marketingovým cílem je diverzifikace jednotlivých řad kávovarů pro různé cílové skupiny zákazníků. Není v tom trochu rozpor s předchozím zadáním? Není to tak, že kvalita a luxus nemohou být pro každého?

My říkáme, že jsme luxus, který je dosažitelný, což je velmi složité marketingově budovat. Nicméně v tuto chvíli naše káva určitě nebude pro nejširší a nejmasovější spektrum zákazníků, to je jasné. Chceme vycházet vstříc těm, kteří začínají hledat dobré jídlo, dobrou kávu a zajímají se o to. Velmi zajímavým segmentem v rámci toho je takzvaná Generation Next, čili dnešní studenti například vysokých škol, kteří trendy už sledují a velmi si vybírají, kam si půjdou sednout na kávu či na čaj a co budou jíst. 

 

Chystáte se otevřít nový butik v obchodním centru Černý most v Praze. V čem se bude lišit od prvního butiku v Pařížské ulici?

I nadále zůstaneme prémiovou značkou. Kvalita kávy je pro nás to nejdůležitější a to, z čeho neslevíme. Nechceme být ale jen značkou z Pařížské, chceme se přiblížit i zákazníkům z jiných spádových oblastí, s čímž je v Pařížské ulici problém. Proto otevíráme i butik v rámci Centra Černý most. Příjemné je, že díky tomu, že v Pařížské jsou prostory velmi limitované, na Černém mostě máme možnost otevřít krásnou větší ochutnávkovou zónu. Důležité je, aby si zákazník, který tam přijde, mohl kávu v klidu nerušeně vychutnat, což je v Pařížské velmi omezené.

 

Článek obsahuje pouze vybrané pasáže z rozhovoru. Celý zvukový záznam si můžete poslechnout v playeru výše.

Marketingový magazín je pravidelný pořad vysílaný ve Studiu Zet na BBC. Premiéru pořadu si můžete poslechnout každý sudý čtvrtek v 9.46, reprízu vysíláme v liché čtvrtky ve stejný čas. 

Zdroj: Zet

Marketingový magazín: Nespresso chce být „dosažitelný luxus,” otvírá druhý butik v Praze Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Shutterstock.com

reklama

Další články

  1. V Rusku sílí protesty kvůli nevyplácení mezd

    Společnost ·

    V Rusku nabírají na obrátkách protesty vyvolané hospodářskými nepořádky, především nevyplácením mezd. Ve svém nejnovějším čísle na to upozornil ruský časopis Ogoňok. Z…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.