Facebook se více zaměří na falešná videa v podobě statických obrázků

Sociální síť Facebook se ve větší míře zaměří na kontrolování obrázků, které se tváří jako videa. Jde přitom o statické obrázky, v rámci nichž se především zpravodajské portály snažily zvýšit návštěvnost na svých facebookových stránkách. Před penalizováním těchto příspěvků varovali nově minulý týden pracovníci z Facebooku Baraa Hamodi, Zahir Bokhari a Yun Zhang. Zprávu přinesl portál Marketing Land.

Algoritmus na úvodní stránce Facebooku si začne ve větší míře všímat stránek, které zveřejňují fotografie tvářící se jako videa. Uživatelé sociální sítě na základě nich vyzývají k akci, aby vyjádřili svůj názor k dané problematice například ikonou srdíčka nebo znechuceným emotikonem. 

„Během následujících týdnů začneme postihovat příběhy doplněné o falešná tlačítka s přehrávacím tlačítkem a statickými obrázky, které se tváří v News Feedu jako videa,“ uvedli ve svém blogu dříve zmínění zaměstnanci Facebooku.

Ve chvíli, kdy Facebook přijde na to, že fotografie obsahuje falešné tlačítko nebo, že nejde o skutečné video, tak sníží ranking příspěvků. Ten se tím důsledkem nebude zobrazovat uživatelům v takové míře, s kterou provozovatelé stránek počítali. Facebook tak podle svého mluvčího příspěvek nesmaže nebo nepotrestá danou stránku určitou pokutou.

Facebook tak svoji pozornost přesouvá i na příspěvky, které se tváří jako video. Po kliknutí na ně vás přesměrují na webovou stránku, na níž uživatel neměl v úmyslu vstupovat. Pouze se domníval, že spustí přímo na stránkách Facebooku video, které jej zaujalo. S takovouto taktikou přišla například konkrétně globální sportovní a kabelová televizní stanice ESPN. Ta lidi přesměrovávala přímo na své stránky. 

 

Zdroj: Marketing Land, Zet

Facebook se více zaměří na falešná videa v podobě statických obrázků Foto: Michal Kvapil / Zet

reklama

Další články

  1. Škodovka táhne nákup ojetin v Česku

    Byznys ·

    Češi se při koupi ojetin nejčastěji vrací k domácí značce Škoda. Znovu si jí pořídí kolem 46 procent lidí. Následuje Volkswagen se zhruba třetinou loajálních zákazníků…

  2. Zvoní spalovacím motorům hrana?

    Tech ·

    Zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Stále více vlád navrhuje právě to. Jak vážně ale máme tyto termíny brát? Téma post…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.