Marketing Zet: Lidé se přesunují k prémiovému alkoholu, pomohla tomu i prohibice

Marketingová komunikace alkoholických nápojů je kapitola sama pro sebe. Vedle toho, že je vázána řadou omezení, musí používat odlišné kanály než jakékoliv jiné obory. Tím hlavním je pak podle marketingového ředitele společnosti Rémy Cointreau Rostislava Brzobohatého on-trade, tedy přímo v restauracích nebo barech. Trendem v této oblasti je pak příklon lidí k prémiovým značkám. V České republice tomu pomohla zejména dočasná prohibice z roku 2012. Brzobohatý to řekl v pořadu Marketing Zet:

Co je podle vás v oblasti marketingové komunikace alkoholických nápojů nejtěžší?

S ohledem na to, že v našem oboru existuje obrovské množství značek, tak úplně to nejdůležitější je zaujmout. Zaujmout lidi tak, aby přijali náš příběh, kterým se značku snažíme prezentovat, aby se v něm našli, aby inspiroval, aby s ním nějakým způsobem dál žili.

Jaké nástroje nebo kanály používáte v rámci marketingové komunikace?

Úplně základní jsou asi tři. Je to takzvaný on-trade, což jsou restaurace, bary a všechno, kdy pijete mimo domov. Spadají tam i různé eventy nebo festivaly. To je pro nás kanál, který je naprosto klíčový hlavně proto, že se tam člověk poprvé setkává se značkou, tam má možnost ji ochutnat a většinou k ní dostane spoustu informací. Snažíme se pracovat i s barmany, snažíme je se edukovat o našich značkách tak, aby oni byli jejich ambasadory.

Pak je to off-trade, neboli klasický maloobchod, kde si můžete naše značky koupit a zkonzumovat je doma. To je segment, který v poslední době roste a bude růst velmi pravděpodobně i do budoucna. A poslední je digitál, kde se snažíme s lidmi komunikovat, bavit našimi značkami a snažíme se, aby se s nimi skrze digitál více sžili.

Jak se váš segment alkoholických nápojů musí chovat na Facebooku. Předpokládám, že se tam objevují i lidé mladší 18 let? Jak fungujete v tomto prostředí?

Jednak jsme nějakým způsobem legislativně omezení, ale i kdyby to tak nebylo, tak se snažíme v tomto směru chovat hodně zodpovědně. Základním principem je nenabádat ke zvýšené spotřebě alkoholu. Snažíme se jim sdělit náš příběh, ale nenavádět je k tomu, aby nadproporčně pili. Pokud cílíme kampaně kdekoliv v rámci onlinu, tak cílíme na lidi 18+.

S jakými tématy se v rámci reklamy spojujete?

Je tam jeden trend, který je pro nás zásadní. Jmenuje se betterment a projevuje se dvěma způsoby. Tím jedním je, že hlavně mezi muži generace Z a generace Y je tendence používání značek k sebeprezentaci, seberealizaci nebo k hledání nových zážitků ve spojení se značkou. Pro nás jako výrobce prémiového alkoholu to znamená, že se lidé za poslední roky přesunuli od levnějších alkoholů k těm prémiovějším, vyhledávají sofistikovanější značky a roste i koktejlová scéna, což je potvrzení tohoto trendu.

Pro nás byl klíčový rok 2012, kdy byla v České republice a na Slovensku byla prohibice. Nám to v uvozovkách pomohlo v tom smyslu, že se lidé postupně odklonili od lokálních značek a přešli do prémiovějších. Najednou tam byla větší důvěra v globální značky.

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s marketingovým ředitelem společnosti Rémy Cointreau Rostislavem Brzobohatým. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Marketing Zet: Lidé se přesunují k prémiovému alkoholu, pomohla tomu i prohibice Foto: Rostislav BRZOBOHATÝ; Zdroj: remy-cointreau.cz

reklama

Další články

  1. Apple představil konkurenta pro Amazon Echo

    Tech ·

    Americká technologická firma Apple představila domácí chytrý reproduktor HomePod, který pomocí hlasových příkazů umí přehrávat hudbu a pomáhá řídit domácnost. Pro firm…

  2. BBC: Donald Trump kritizoval londýnského starostu

    Společnost ·

    Londýnského starostu Sadiqa Khana po teroristických útocích kritizoval americký prezident Donald Trump. Khan podle Trumpa situaci podceňoval, protože Londýňanům tvrdil…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.