Čtvrtina českých firem hledá příležitosti v odlišných oborech, ukázal průzkum PwC

Tuzemské společnosti se musejí orientovat na jiná oborová zaměření, aby se se udržely na trhu nebo aby podpořily firemní růst. Podle průzkumu, který provedla poradenská společnost PwC ČR mezi generálními řediteli významných firem působících v tuzemsku, čtvrtina z nich letos hodlá do nového odvětví vstoupit, případně do něj právě vstupuje.

Podle studie se tento stav týká hlavně společností, které mají rozsáhlé portfolio maloobchodních zákazníků. Zde se jim nabízí myšlenka, zda by pro své zákazníky nemohly dělat i něco jiného, nabídnout jim více či méně související výrobek nebo službu.

Příležitosti na trhu nalezly ale i specializované výrobní podniky, které mají volné produkční kapacity. Místo toho, aby prodaly volné haly nebo stroje, pro které nemají využití v rámci svého výrobního programu, zjistily, že své zkušenosti zdroje mohou uplatnit v příbuzném, ale třeba i úplně odlišném odvětví ekonomiky, vyplývá z průzkumu PwC.

„Jde o maloobchodní řetězce prodávající půjčky, zájezdy nebo telefonní volání. Sázkové terminály přijímající nejen tipy na šťastná čísla, ale umožňující platby za elektřinu, telefon nebo třeba koupi lístku na koncert,“ uvedl řídící partner PwC ČR Jiří Moser. Společnosti se snaží maximálně vytěžit své kapacity a zároveň rozložit riziko svého podnikání pro případ, že by některý obor začal stagnovat. Z firem v rukou českých podnikatelů letos chystá vstup do nového odvětví dokonce třetina.“

Na dvě pětiny oslovených firem plánuje vstoupit do nového odvětví s inovací či odlišným model oproti společnostem, které v daném oboru již působí. Zejména v oblasti maloobchodních služeb to byly moderní informační a komunikační technologie, které firmám umožnily vstup do nové oblasti podnikání. Není to ale jen maloobchod, celkem 90 procent firem napříč odvětvími, které vstupují do nového oboru podnikání, uvedlo, že jim byl tento vstup umožněn právě díky některé z moderních technologií.

"Mobilní a vysokorychlostní internet a technologie umožňují firmám získávat a analyzovat poměrně detailní informace o jejich zákaznících a následně na jejich základě vytvářet cílené nabídky. Právě moderní technologie firmám nejčastěji umožňují vstup do nových odvětví," uvedl Moser.

Zdroj: ČTK

Čtvrtina českých firem hledá příležitosti v odlišných oborech, ukázal průzkum PwC Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.