Personalistika Zet: Jak efektivně využít sociální média v personalistice

Sociální média jsou součástí každodenního života, i proto je pro oblast HR povinností s nimi pracovat. Na rádiu Zet to říká konzultant společnosti Český trh práce Jiří Landovský. Podle něj je ale třeba zamýšlet se nad obsahem, který prostřednictvím tohoto kanálu komunikujeme. Jak na to poradil v novém pořadu HR magazín. 

Sociální sítě jsou pro firmu ideálním způsobem HR marketingu i náboru. Skrze ně lze budovat značku zaměstnavatele i sbírat zpětnou vazbu od lidí, kteří jsou odborníky v oboru firmy nebo ze samotného HR. Landovský nicméně upozorňuje, že nestačí sociální sítě založit bez konkrétního cíle. „Je potřeba se zamyslet nad tím, co je naše sdělení,“ řekl. „Nejde o to, ty kanály mít, nejde o to, něco dávat na Facebooku, něco dávat na LinkedIn, ale jde o to jasně si říct, k čemu ty kanály chceme využít.“

Trend přitom směřuje ke specializaci kanálů, Landovský proto radí vytvořit nejen samostatný HR kanál firmy, ale pokud má například velké IT oddělení, tak vytvořit i jeden kanál pro HR pouze něm. Tato specifikace se vyplatí i při PPC kampaních (internetová reklama - platba za kliknutí). „Facebookový kanál by měl jen odrážet klasickou komunikaci HR. O čem HR mluví po telefonu, o čem mluví na svých kariérních stránkách, tak musí být tam,“ dodal. Jedná se o pár témat od inzerování volných pozic po informování o úspěchu, výročí a firemních akcí, které lze na sociálních sítích poutat dokola.

V minulosti se z řady firem ozývala kritika ohledně používání sociálních sítí zaměstnanci. V některých případech je na pracovním počítači společnosti i zakazovaly. Podle Landovského je to však podobné, jako zakázat v práci internet. I samotní zaměstnanci totiž mohou přispět do budování značky firmy. „Jde o to jim podat pomocnou ruku. Místo politiky, jak nesmět sociální média, připravit databázi obrázku, databázi textů, připravil školení pro vlastní zaměstnance a dát jim návod,“ řekl.

 

 

Pořad HR magazín připravují a moderují konzultanti moderního HR Jiří Landovský a Štěpán Bartyzal. Pravidelný pořad rádia Zet o moderních trendech v HR je určený pro personalisty i pro firmy.

 

Zdroj: Zet

Personalistika Zet: Jak efektivně využít sociální média v personalistice Foto: REDPIXEL.PL / Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.