Marketing Zet: Obsah knihy je nezbytné prodávat poutavou obálkou

„Neposuzuj knihu, podle obalu,“ říká známé přísloví. Podle vedoucí marketingu vydavatelství Portál Kateřiny Kokešové je ale obálka klíčovým faktorem, na jehož základě se lidé rozhodnou pro koupi dané knihy. V pořadu Marketing Zet říká, že je zapotřebí přemýšlet o tom, jak obsah knihy prodat pomocí titulní strany. V nakladatelství nad tím musí přemýšlet samotní autoři, tak i vedoucí nebo pracovníci marketingu. 

Kniha musí být na pultech nepřehlédnutelná. Lidé si ji tak musí zamilovat na první pohled. Čas od času ale dojde k nenadálé situaci. Mnohahodinová práce strávená nad vymýšlením ilustrací přijde vniveč poté, co ji knihkupectví zkritizují. „To je to, když to předem neodhadnete a vydáte nádhernou ilustraci na dětskou knížku. Ilustrace je intenzivní a najednou vám obchodní zástupci a lidé v knihkupectví řeknou, že je to moc tmavé, je to černé, to si nekoupím,“ řekla Kokešová.

I přes některá odmítavá stanoviska by se ale vydavatelství měla titulní stránce intenzivně věnovat. Obálka sehrává důležitou roli především ve spojitosti se současnou přesyceností textů a obrázků, které na spotřebitele vyskakují z každého zákoutí ulice. Lidé si ji tak musí zamilovat na první pohled.

Kniha versus digitalizace

Není žádným tajemstvím, že se v posledních letech hovoří o tom, že v souvislosti s novými technologiemi zmizí printový segment, který nahradí digitální média. I v minulosti se ovšem říkalo, že jakmile přijde televize, tak zaniknou noviny. To se však zatím nestalo.

Skutečnost, že tištěnou knihu lidé stále vyhledávají, dokazuje pohled do jejich knihoven nebo nočních stolků. Zájem o knihy tak nevymizel. „Když cestujete pražským metrem, což je moje oblíbená zábava, tak nejenom, že vidíte lidi, kteří si čtou knížky ve čtečkách, ale skutečně polovina z nich má i papírové knihy. Možná by se mohlo zdát, že v rámci zahlcení elektronickými médii a médii vůbec už kniha prostor nemá, ale podívejte se kolem sebe a zjistíte, že pořád tady je,“ míní Kokešová.

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s vedoucí marketingu vydavatelství Portál Kateřinou Kokešovou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

 

Zdroj: Zet

Marketing Zet: Obsah knihy je nezbytné prodávat poutavou obálkou Foto: Michal Kvapil / Zet

reklama

Další články

  1. Soutěž o lístky na koncert Hanse Zimmera

    Komerční sdělení ·

    Nejžádanější skladatel filmové hudby Hans Zimmer v neděli 4. června zavítá do O2 Areny v Praze. Díky zet.cz můžete být u toho. Stačí se na našem Facebooku zapojit do s…

  2. Sobotka vyzývá Zemana, aby respektoval Ústavu

    Společnost ·

    Premiéra Bohuslava Sobotky vyzval prezidenta Miloše Zemana, aby respektoval Ústavu. Reagoval tak na prohlášení Hradu po schůzce Zemana a ministra financí Andreje Babiš…

  3. Macronovo vítězství může pomoci české koruně

    Byznys ·

    Nedělní vítězství proevropského kandidáta Emmanuela Macrona ve francouzských prezidentských volbách přispěje k posílení společné evropské měny. Podle analytiků může po…

  4. Macron se stal novým francouzským prezidentem

    Společnost ·

    Francouzské prezidentské volby vyhrál centrista Emmanuel Macron. Podle povolebních odhadů získal přibližně 65 procent hlasů. Porazil kandidátku krajní pravice Marine L…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.