David Kirš: „Lidé se v podnikání často vymlouvají, že něco nejde, anebo ho vzdají příliš brzy“

Každý je na něco odborník a díky internetu může svůj um předávat dál. Takový je podle internetového odborníka Davida Kirše princip takzvaného expert economy. K úspěšným webovým seminářům na téma emailového marketingu se Kirš dostal skrze neúspěšný podnikatelský záměr. V pořadu kouče, mentora a bývalého prezidenta společnosti Microsoft pro Evropu Jana Mühlfeita říká, že lidé často vzdávají podnikání příliš brzy. Důležité je však vytrvat.

Expert economy je poměrně nový pojem. Jak byste ho vysvětlil?

I já jsem ho začal používat relativně nedávno. Jinými slovy je to e-learning, online vzdělávání, sdílení know how. Díky internetu se klasické věci, které se dříve předávali ústně, přenášejí na internet. Tohle je nový trend, který jsem před pěti lety začal studovat a zjistil jsem, že je to obrovská příležitost nejen pro experty, ale pro každého z nás. 

Čím vším se kromě webových seminářů ve své firmě zabýváte?

Oblast, kde jsem začal, byla vývoj software. Dělal jsem online marketing. Začal jsem firmu a aplikaci SmartEmailing a v ní jsme nabízeli firmám nástroj, jak rozesílat emaily, budovat databázi, spravovat kontakty. Zjistili jsme, že jim dáme nástroj, ale oni ten nástroj neumí používat. Neví, co do emailu psát, jak psát předmět, jak komunikovat, jak často a tak dál. Začal jsem tak učit lidi, jak dělat email marketing a to byl ten první krok do světa expert economy. Vytvořil jsem svůj první online kurz, tenkrát to byla EmailAcademy. Já jsem ji spustil a ono to fungovalo. Lidé začali kupovat online kurz, dívali se na videa.

Jak se vyhnout nevyžádaným emailům, spamům? To řeší každý z nás.

To je první věc, kterou začínám každý kurz. Bavíme se tady o poctivé email komunikaci. Neexistuje, že byste někde koupili databázi, nedej bože stáhli, vykopírovali emaily. Žádný email v mé databázi, která má nyní 200 tisíc kontaktů, nebyl získán, že bych ho někde zkopíroval. Vše to probíhá tak, že lidé přišli na moji stránku, tam se registrovali, stáhli si něco, co jsem jim nabídl, dívali se na moji přednášku. Všechno to byla volba těch lidí a to je za mě jediný způsob, jak to může fungovat.

Jak moc narážíte v České republice na to, že lidé nechtějí riskovat? Prodávat sám sebe nebo své expertní znalosti znamená trochu risk...

Narážím na různá přesvědčení a různé strachy u podnikatelů, proč se do něčeho nepustit. Více než na neriskování narážím na to, že se lidé vymlouvají, že něco nejde, anebo to vzdají příliš brzy. Spousta věcí není o tom, že jsou to nějaké fast money, že pošlete dva emaily a máte peníze na účtě. Je to o nějakém opakování, výdrži- Musíte to dělat pár měsíců, možná pár let, než to všechno do sebe zacvakne. Více vydržet, to je velká message pro podnikatele.

 

 

Článek obsahuje pouze část rozhovoru. Celý rozhovor Jana Mühlfeita s Davidem Kiršem si můžete poslechnout v playeru výše.

Pravidelné rozhovory s hosty rozvojového kouče, mentora a také bývalého prezidenta společnosti Microsoft pro Evropu Jana Mühlfeita na téma osobního rozvoje uvádíme v pořadu Myšlení první ligy na rádiu ZET každé pondělí po 10:45. 

 

Zdroj: Zet

 

David Kirš: „Lidé se v podnikání často vymlouvají, že něco nejde, anebo ho vzdají příliš brzy“ Foto: David KIRŠ a Jan MÜHLFEIT; Zdroj: Zet

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.