
#332: Aréna 6 - Lokalizace

Poslechněte si podcast
18. 3. 2025
42 min
Hosté: Petr Kolář a Josef Bátrla | Tématem šesté Arény jsou lokalizace. Proč ani velcí vydavatelé u bestsellerů určených rodinám a mladým hráčům nejsou schopni hry překládat do češtiny? A jak taková lokalizace ve studiu vlastně vzniká? Navrch se dozvíte pár aktualit, odpovíme na jednu vaší otázku a podělíme se o kulturní tipy. (Děkujeme Vojtěchovi Schubertovi, který poskytl odborný odhad k hlavnímu tématu.)
Díky, že posloucháte Arénu! Kompletní (1h22m) epizodu si můžete poslechnout v rámci předplatného na HeroHero nebo Gazetisto. Všechny díly tam najdete s dvoudenním předstihem a navrch tam nechybí i bonusový obsah. Partnerem podcastu je herní studio Ashborne Games. Dotazy a reakce posílejte na podcast@modrak.cz.
Zkratky:
(10:32) – Josefova aktualita
(20:21) – Petrova aktualita
(22:05) – Honzova aktualita
(28:57) – Hlavní téma - Lokalizace
Show notes:
Context Heroes (Překladatelská agentura)
Nexon gains legal ground in dispute over Dark and Darker (KoreaTimes)
Steam stats (PC Gamer)
The Balatro Timeline (Blog LocalThunk)
Popis podcastu
Podcast Jana Modráka o světě počítačových her. O aktuálních tématech i samotných hrách s hosty, kteří mají co říct. Podcast můžete podpořit na modrak.gazetis.to, kde jsou všechny díly dostupné s týdenním předstihem.