LEVOSPHERE - marketing v praxi
Anna Sabolová, Naďa Kacera
Byznys
#147 Produktová tlačenka alias takto to v B2B nepôjde
Poslechněte si podcast
11. 5. 2022
43 min
Stano Merc sa B2B biznisu venuje od roku 2012. Je spoluzakladateľom spoločnosti Diametro, ktorá pomáha B2B spoločnostiam generovať potenciálnych zákazníkov pomocou stratégií, obchodu a marketingu. V podcaste sa rozprávame o tom, ako dosiahnuť, aby obchod a marketing efektívne spolupracovali. Dostaneme sa aj k tomu, ako pristúpiť k tvorbe kvalitného obsahu v B2B segmente.
V rozhovore sa dozviete:
- aké je prepojenie medzi obchodom a marketingom a ako sa navzájom ovplyvňujú
- či je skôr obchod, alebo marketing
- aké ďalšie nástroje okrem LinkedIn vieme v B2B využívať
- čo sú to outreach aktivity
- ako si pomôcť v situácii, keď klientovi voláte ako 20. obchodník s rovnakou ponukou v jeden týždeň
- ako vieme zistiť klientove problémy, na ktoré máme komunikovať
- čo je to LinkedIn automatizácia a ako nám vie pomôcť
Často sa stáva, že majiteľ je zahľadený do svojho produktu, no trh to vníma trochu inak. Stano nám v rozhovore radí, ako sa na to pozrieť z pohľadu obchodu, aby nedošlo k tomu, že majiteľ dostane od trhu facku.
„Marketing má svoju rolu v celkovom obchodnom lieviku a pracuje na niektorých fázach obchodného procesu.“
Čo nám Stano odkazuje na záver v súvislosti s marketingom?
B2B marketing násobí to, čo funguje v obchode. Keď násobíme 0, dostaneme 0. Treba si odkrútiť obchodné stretnutia, aby sme zistili, čo funguje v obchode, a potom by sme mali spolupracovať s marketingom. Keď budeme komunikovať tak, že im vieme pomôcť vyriešiť ich problém, potom vieme uspieť.