Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Vratislav Ulrich (2. díl): Změř si, jakou sílu má tvůj vlas

Vratislav Ulrich (2. díl): Změř si, jakou sílu má tvůj vlas

Obrázek epizody Vratislav Ulrich (2. díl): Změř si, jakou sílu má tvůj vlas

Poslechněte si podcast

29. 11. 2023

14 min

„Fyzika se musí hýbat, žáci ji potřebují dostat do ruky,“ říká ve 2. části rozhovoru pedagog Vratislav Ulrich z českobudějovické ZŠ Pohůrecká, když barvitě líčí, jak využívá digitální technologie při výuce fyziky a matematiky a připravuje žákům problémové úlohy. V hodinách by se podle něj měla prolínat frontální výuka s badatelskou. Žáci část hodiny řeší úkoly ve skupinkách a rozvíjejí přitom klíčové kompetence – digitální, ale i komunikativní, sociální, k řešení problémů, k učení… „To všechno jsou věci, které potřebují v praxi,“ vysvětluje V. Ulrich a dodává, že učitel by měl umět rozmluvit i žáky, kteří nebývají sami od sebe aktivní.
Poslechněte si, jak je možné využívat technologie včetně pokročilých pomůcek pro výuku přírodovědných předmětů, jak ve škole, kde je V. Ulrich zároveň zástupcem ředitelky, vyřešili např. propojení podobného učiva matematiky a fyziky, proč žáky víc baví rýsování v aplikaci GeoGebra a k čemu smysluplně využívají 3D tisk.
„Technologie do školy jednoznačně patří, včetně využívání mobilů v hodinách a postupně i nástrojů umělé inteligence,“ uzavírá pedagog – a hned také vysvětluje, jak ve škole uvažují o podpoře svých učitelů.

Popis podcastu

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.