Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Hana Havlínová: Najdeme výraz v online slovníku a vypneme mobil – a třeťáci vidí, že jim pomáhá, ale jindy může rušit

Hana Havlínová: Najdeme výraz v online slovníku a vypneme mobil – a třeťáci vidí, že jim pomáhá, ale jindy může rušit

Obrázek epizody Hana Havlínová: Najdeme výraz v online slovníku a vypneme mobil – a třeťáci vidí, že jim pomáhá, ale jindy může rušit

Poslechněte si podcast

10. 1. 2023

29 min

O epizodě podcastu

Hana Havlínová je v Národním pedagogickém institutu ČR garantkou kurikula pro první stupeň. Zároveň sama také učí. Říká, že digitální technologie mají prostor pro využití už na prvním stupni, žáci by se s nimi měli především naučit bezpečně pracovat: Například v angličtině pracujeme s on-line slovníky, aby děti viděly praktické využití.

  • Co všechno se skrývá pod pojmem digitální kompetence
  • Jak správně využívat ve výuce technologie, aby nezahlcovaly děti svými dalšími funkcemi
  • Jak rozvíjet informatické myšlení i mimo informatiku - např. sestavováním jednoduchých pracovních postupů krok za krokem (základ pro pochopení algoritmizace)
  • Jak zapojit technologicky pokročilejší děti, které mohou svými znalostmi obohatit výuku
  • Jak přistupovat k rozmanitým potřebám dětí, speciálně prvňáčků a rozvíjet jejich dovednosti
  • Jak učit žáky pracovat se zdroji

Hana Havlínová je v Národním pedagogickém institutu ČR garantkou kurikula pro první stupeň. Zároveň sama také učí. Říká, že digitální technologie mají prostor pro využití už na prvním stupni, žáci by se s nimi měli především naučit bezpečně pracovat. Například v angličtině pracují s on-line slovníky, aby děti viděly praktické využití.

  • Co všechno se skrývá pod pojmem digitální kompetence
  • Jak správně využívat ve výuce technologie, aby nezahlcovaly děti svými dalšími funkcemi
  • Jak rozvíjet informatické myšlení i mimo informatiku – např. sestavováním jednoduchých pracovních postupů krok za krokem (základ pro pochopení algoritmizace)
  • Jak zapojit technologicky pokročilejší děti, které mohou svými znalostmi obohatit výuku
  • Jak přistupovat k rozmanitým potřebám dětí, speciálně prvňáčků a rozvíjet jejich dovednosti
  • Jak učit žáky pracovat se zdroji

Popis podcastu

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.