Spotify a The New York Times se pustily do zajímavého digitálního obchodu

Server Mashable přináší zprávu o tom, že společnosti The New York Times a Spotify se spojily v jednom z nejzajímavějších svazků v historii moderních médií. Ve společném středečním prohlášení oznámily, že abonenti ročního „All-Access“ digitálního předplatného Timesů získají zároveň přístup k prémiovému obsahu hudební streamovací služby Spotify.   

Zvláštní je na tomto partnerství zejména skutečnost, že spojuje společnosti, které jsou obě silně závislé na přesvědčování lidí, aby důsledně platili za služby, jichž využívají, navzdory bezplatným alternativám, které už se staly standardem.

Partneři přitom nespecifikovali, jak si budou příjmy plynoucí z této dohody rozdělovat.

Balíček, který je k dispozici pouze pro nové předplatitele, stojí v průběhu prvního roku 5 dolarů týdně, po uplynutí roční lhůty pak 6,25 dolarů za týden. Za „All-Access“ od Timesů už předplatitelé v současné době platí 6,25 dolarů týdně.

Server Mashable si dále všímá, že tento obchod byl zrealizován poté, co Timesům prudce vzrostl počet předplatitelů v důsledku zvolení Donalda Trumpa americkým prezidentem. Timesům se tak podařilo kompenzovat ztráty z příjmů z tištěné reklamy, což je v novinovém průmyslu všudypřítomným problémem. Společnost si stanovila ambiciózní cíl dosáhnout do roku 2020 obratu 800 milionů dolarů (v přepočtu asi 20 miliard korun). V porovnání s loňským obratem by se přitom jednalo o dvojnásobek.

Spotify je na tom podobně. Na trhu streamování hudby zůstává jedničkou, ovšem potřebuje rozšiřovat předplatitelskou základnu. Za zmínku stojí i fakt, že Spotify stále není ziskové a čelí silné konkurenci nejen ze strany gigantů jako jsou Apple a Amazon, ale i čerstvých nováčků jako třeba Tidal. V tuzemsku zase funguje český projekt Youradio

Vázaný prodej dvou různých typů médií nicméně není zcela novým jevem. Společnost Amazon například ve své službě Prime propojila zásilkovou službu se streamovací a celou řadou dalších funkcí. Předplatitelská služba Red od YouTube zase nabízí streamování hudby společně s videoslužbou s původním obsahem.  

 

 

Zdroj: Mashable, Zet

Spotify a The New York Times se pustily do zajímavého digitálního obchodu Foto: Denys Prykhodov / Shutterstock, Inc.

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.