Práce na D1 by mohly podle Ťoka postupovat rychleji

Práce na rekonstrukci některých úseků dálnice D1 by podle ministra dopravy Dana Ťoka mohly postupovat rychleji. Ministr požaduje větší nasazení firem v úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím, s jehož zhotovitelem chce jednat. Naopak mezi Hvězdonicemi a Ostředkem má stavba deset dnů předstih a je šance, že by v tomto úseku mohla modernizace skončit dřív, řekl Ťok novinářům během pondělní kontrolní cesty po D1.

„Myslím si, že se dá dělat i intenzivněji, a pokud jsou tam problémy, tak se je budeme snažit odstranit,“ řekl Ťok k situaci na 134. až 141. kilometru mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Podle něj se v tomto úseku nepracuje tak dlouho, jak by očekával, případně má nepříznivý vliv náběh technologie. „Mám zkušenosti, že firmy, když se dostanou pod tlak, tak začnou pracovat tak, jak se od nich očekává,“ míní Ťok.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zatím nemá podle generálního ředitele Jana Kroupy důvod se domnívat, že by práce mezi Měřínem a Velkým Meziříčím nabraly zpoždění a nebyl dodržen harmonogram. Kroupa se ale shoduje s Ťokem s v tom, že na některých stavbách by se mohlo pokračovat i výrazně rychleji než nyní.

Kroupa připomněl, že na práce dohlíží správce stavby, který dává zhotoviteli pokyny. „Ve chvíli, kdy vidí, že je tam časová mezera, ve chvíli, kdy vidí, že některou realizaci by bylo vhodnější a rychlejší udělat teď třeba za příznivého počasí, tak potom vydává takzvaný pokyn správce stavby, který ten zhotovitel musí poslechnout,“ podotkl. Pokud firma neuposlechne, hrozí jí sankce.

Ťok ocenil, že se na 29. až 34. kilometru mezi Hvězdonicemi a Ostředkem pracovalo i v noci. Na všech úsecích D1 to ale není možné, protože kolem dálnice jsou obce a ve stavebním povolení není uvedeno, že souhlasí se stavbou v noci.

Ministr ale požaduje, aby se pracovalo po celou dobu, kdy je denní světlo, což je v létě 14 až 15 hodin. „Já trvám na tom, aby se v takovém případě pracovalo ve dvou směnách,“ řekl Ťok při návštěvě opravovaného úseku mezi Měřínem a Velkým Meziříčím. Rád by dvousměnný provoz zavedl při uzavírání nových smluv na dalších opravovaných úsecích. „Není to jednoduché, nechceme tam dát nic diskriminačního,“ dodal.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností, rekonstruuje se od roku 2014. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do 21 úseků, které se opravují postupně. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.

Nyní jsou hotové čtyři úseky z první etapy a na dalších pěti se pracuje. Kromě úseku mezi Hvězdonicemi a Ostředkem a Měřínem a Velkým Meziříčím jde o úseky Psáře-Soutice, Velká Bíteš-Devět křížů a Ostrovačice-Kývalka.

 

 

Zdroj: ČTK

Práce na D1 by mohly podle Ťoka postupovat rychleji Foto: Dan ŤOK; Zdroj: ČTK/Kholl Jan

reklama

Další články

  1. Rusové nakonec na olympiádě v Riu chybět nebudou

    Společnost ·

    Mezinárodní olympijský výbor (MOV) Rusko z her v Riu de Janeiro kvůli rozsáhlé dopingové aféře nevyloučil. Rozhodnutí o účasti ruských sportovců na olympiádě ponechá n…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.