Špatná komunikace s kvalitním zaměstnancem se může firmám vymstít, říká A. Kazdová

Nesprávná komunikace a malá pozornost vůči výkonnému zaměstnanci se může firmám vymstít. Podle šéfredaktorky časopisu Moderní řízení mají právě kvalitní zaměstnanci, kteří jsou ve firmách nespokojeni, největší sklony k takzvané vnitřní výpovědi. „Je to výpověď, kterou dává zaměstnanec v psychologickém slova smyslu, ještě si ji ale netroufá podat oficiálně,“ řekla na rádiu ZET Kazdová. V takové chvíli se může stát, že kvalifikovaného a zkušeného pracovníka získá konkurence.

Vnitřní výpověď s sebou přináší zhoršení pracovního výkonu pracovníka. „V podstatě už je psychologicky na takové úrovni, že se necítí odpovědný za to, co dělá. Dělá pouze to, co je potřeba,“ uvedla dále Kazdová v rozhovoru pro rádio Zet. Stav vnitřní výpovědi některého ze zaměstnanců je pro firmu rizikový mimo jiné i v tom, že může ke stejnému jednání strhnout i ostatní členy pracovního týmu. Základním svárem je podle Kazdové špatná komunikace a nedostatečný zájem manažera o své zaměstnance.

S oživováním ekonomiky, které s sebou na trh přináší mimo jiné i horší dostupnost kvalitních a zkušených pracovníků, je navíc obtížnější najmout pracovníky na klíčové pozice. Nespokojený kvalitní pracovník si tak snadněji zajistí pracovní úvazek jinde. „Ti tahouni dnes mají ohromné pole působnosti pro to, aby se mohli z té firmy, kde se jim to už nelíbí, protože jsou tam například frustrováni prostředím nebo nezájmem jejich šéfů..., snáze sebrat a jít ke konkurenci,“ řekla šéfredaktorka magazínu Moderní řízení.

Předejít takovéto situaci přitom lze několika způsoby. Mezi hlavní formy prevence patří podle Aleny Kazdové otevřené nastavení firemní kultury nebo pravidelné hodnotící pohovory. „Pokud je tam otevřená kultura, lidé mohou říkat své názory, mohou zajít za svými šéfy, dostávají zpětnou vazbu, mohou se o tom všem otevřeně bavit, tak potom takové stavy vnitřní výpovědi nenastávají.“ 

 

 

Celý rozhovor s šéfredaktorkou magazínu Moderní řízení Alenou Kazdovou o vnitřní výpovědi si můžete poslechnout v playeru výše.

Více se o tématu dočtete také v aktuálním vydání měsíčníku Moderní řízení.

 

Špatná komunikace s kvalitním zaměstnancem se může firmám vymstít, říká A. Kazdová Foto: Archiv Aleny Kazdové

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.