Marketingový magazín: Na blogerky sází v propagaci i tradiční značka Dermacol

Český výrobce kosmetiky Dermacol je na trhu už 50 let. I když firma utrpěla po revoluci ztrátu na úkor nově příchozích značek ze zahraničí, snaží se oslovovat nové zákaznice. To se jí daří zejména díky silné spolupráci s blogery a youtubery. O těchto i dalších marketingových krocích Dermacolu hovořila na rádiu Zet spolumajitelka společnosti Věra Komárová.

Makeup byl váš první produkt, který Dermacol propagoval. Jak se vaše česká značka dokázala prosadit mezi světovými giganty?

Prvních třicet let značky probíhalo v hodně omezených možnostech, jakou jinou kosmetiku pořídit. Dermacol byla jediná značka, kterou Čechoslováci mohli pořídit. Po revoluci, když se přišlo spoustu jiných značek, tak naše značka utrpěla hodně. Byl hlad po něčem jiném a novém. Myslím si, že díky tomu, že spousta lidí v to věřila a používala tuto značku tak hrozně dlouho, tak bylo těžké se od toho odprostit.

Vy tedy sázíte na loajalitu a reference. Co ale děláte pro to, abyste získali nové zákazníky?

Nedávno jsme si dělali marketingový výzkum jaká věková skupina nás používá. A je to zajímavé. Sice nás skupina starších skvěle zná, máme skoro stoprocentní znalost značky, ale když jde o samotné uživatelky, tak nejsilnější skupinu, která naše produkty kupuje, máme 20 až 24 let. Je to díky tomu, že silně pracujeme s blogerkama a youtuberkama, které na internetu obnovily používání našich makeupů a barevné kosmetiky, protože o tom hodně mluví. Produkty jsou také cenově dostupné a kvalita hodně vysoká...

Co používáte za marketingové nástroje. My se teď bavíme o produktu jako takovém, ale mě by zajímalo, co je ta cesta? Jak vy dáte o své značce vědět?

My právě komunikujeme s blogerkama a youtuberkama, které od nás mají výrobky na zkoušení. Samozřejmě i v PR pracujeme s novinářkami. Používáme ale hodně internet, televizní reklamu a obecně se snažíme dělat vlastní aktivitu. Máme vlastní obchody, díky nimž jsme více vidět. Skrze ně můžeme více doporučovat, lidé se k nám mohou přijít poradit. Myslím si, že ten osobní kontakt je úplně nejdůležitější.

Jakou roli u vás hraje spojení s osobnostmi? Vaši tváří je například modelka Taťána Kuchařová nebo biatlonistka Gabriela Soukalová. Jak vám to pomáhá?

Pro kosmetiku je zásadní se spojit s někým, kdo je krásný a slavný. Podle mě to pomáhá navzájem, protože o Gabriele se ví, že neodstartuje žádný závod bez makeupu, takže pro nás je to propojení silné. Stejně je to i s Taťánou, která všude vystupuje nalíčená, takže si myslím, že je důležité najít i tu správnou osobnost, která tu značku na sobě neustále nosí.

 

 

Článek obsahuje pouze úryvky z  aktuálního dílu Marketingového magazínu. Jeho hostem byla tentokrát spolumajitelka společnosti Dermacol Věra Komárová. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

 

Marketingový magazín: Na blogerky sází v propagaci i tradiční značka Dermacol Foto: shutterstock.com - ilustrační foto

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.