„Končí éra billboardů, politici by se měli zaměřit po vzoru USA na dobrovolníky,“ říká A. Králová

Ty tam jsou časy, kdy většinu českých ulic a dálnic lemovaly billboardy. Politické strany by se měly aktuálně zaměřit na dobrovolníky. V pořadu Marketing Zet to řekla politická konzultantka a zakladatelka Institutu politického marketingu Alžběta Králová. Česká politická scéna by si za svůj vzor mohla vzít Spojené státy americké. Tam dobrovolníci pro strany pracují zcela bez honoráře. V Česku jde naopak o brigádníky bez patřičného citového pouta k dané straně. 

Česko čeká v blízké době řada voleb. Koncem října půjdou lidi k volbám do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. V lednu 2018 se má zase pomocí přímé volby zvolit nová hlava států. Do boje o prezidentský úřad se hlásí už první kandidáti, mezi nimiž figuruje například textař a producent Michal Horáček.

Političtí kandidáti si tak musí připravit předvolební kampaň, pomocí níž osloví co největší počet voličů. Politici by se měli zaměřit po vzoru USA více na kontaktní kampaň a na dobrovolníky. Spojené státy totiž umí efektivněji využít jejich potenciál.

„V USA si dobrovolníky neplatíte. Dobrovolníci to dělají kvůli tomu, že věří v to, že kandidát pro ně představuje ideu nebo myšlenku, za kterou chtějí bojovat. Abyste v České republice mobilizovali dobrovolníky, tak potřebujete vynaložit mnohem větší energii. Většinou se dobrovolník rovná brigádník. To znamená, že ho musíte platit,“ uvedla Králová na rádiu Zet.

Pomocí dobrovolníků je poté snadnější vybudovat napříč Českou republikou širokou voličskou síť. Politické strany by si měly rovně najmout odborníky na marketingovou komunikaci. S jejich pomocí strany dokáží oslovit srozumitelně a poutavě potenciální voliče. V důsledku toho pak dojde k racionalizaci kampaně.

Příklad úspěšného politického marketingu představuje hnutí Ano v čele s jeho předsedou Andrejem Babišem. Jeho výhodou je především to, že ke svým voličům komunikuje lidsky. Oproti svému největšímu rivalovi a šéfovi ČSSD Bohuslavu Sobotkovi sdílí události ze svého soukromého života. Babiš ukazuje voličům zážitky prožité se svoji rodinou. Toho si lidé váží a vnímají ho více jako člověka. 

 

 

Článek obsahuje pouze část z rozhovoru s politickou konzultantkou a zakladatelkou Institutu politického marketingu Alžbětou Královou. Celý rozhovor si můžete přehrát v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Končí éra billboardů, politici by se měli zaměřit po vzoru USA na dobrovolníky,“ říká A. Králová Foto: George Sheldon / Shutterstock, Inc.

reklama

Další články

  1. 3D televize končí, už se nebudou vyrábět

    Tech ·

    Televize s technologií 3D jsou, jak se zdá, za zenitem. Žádné hlavní technologické firmy už nevyrobí televizní soupravu, která by byla schopná ukázat pořady a filmy ve…

  2. Hodnota Bitcoinu opět přesáhla 1000 dolarů

    Byznys ·

    Hodnota kybernetické měny bitcoin se v rámci čtvrtečního obchodování po čtyřech týdnech vyšplhala opět nad hranici 1000 dolarů (zhruba 25 tisíc korun). Informovaci uve…

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.