„Firmy chtějí být trendy a používají moderní slova, aniž by věděly, co znamenají,“ říká Poucha

Moderní byznys využívá nových a populárních slov - takzvaných buzzwordů. Jde ale o riziko, kvůli kterému může společnost přijít o zisky. Mnohé firmy totiž tato slova používají, aniž by znaly jejich skutečný význam. V pořadu Show me the money to řekl ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha. Podle něj je důležité být srozumitelný a věci jasně popisovat.

Podle Pouchy kvalitní komunikace nezávisí na použití nejsložitějších termínů. Ty akorát přinášejí riziko vzniku určité bariéry mezi dvěma komunikujícími. Jeden z lidí pak nemusí vědět, co konkrétní termín skutečně znamená. Může nastat ovšem i situace, kdy ani jedna ze stran nezná skutečný význam buzzwordu.

„U nás jsou velmi používané buzzwordy jako inovace, customer oriented, marketing driven, business intelligence, customer intelligence, big data. V podstatě jde o spoustu věcí, které nejsou úplně jednoduché, ale dají se do toho schovat,“ řekl PouchaZdroj: Gartner.com

Představitelé společností nebo i politici v rámci své komunikace vypadají při používání těchto slov aktuálně. Otázkou je, zdali určitá slova skutečně použijí ve správném kontextu. Jestliže tomu tak není, mohou ohrozit případný zisk nebo společenský kredit. Lidé by se podle Pouchy měli v konkrétní oblasti sebevzdělávat a využívat spíše srozumitelná slova a fráze, které každý pochopí.

„Jaký filozof nebo autor je na druhou stranu nejuznávanější? Rozhodně to není ten, kdo je nejsložitější. Ten, kdo to umí hezky a jasně popsat. Ten, komu se to dá uvěřit, tak je považovaný za kvalitního. Proč se to tedy v byznyse dělá tak, že se všechno zamlží do buzzwordů?,“ táže se Poucha.

Z toho vyplývá, že je důležité být konkrétní a říci své sdělení co nejjednodušeji. Pokud člověk nezná význam daného slova, tak není ostudou se zeptat, o co jde.

 

 

V pořadu Show me the money radí ředitel Marketingového institutu Tomáš Poucha se správným fungováním firmy a jejího byznysu.

Aktuální díl si můžete poslechnout v playeru výše.

 

Zdroj: Zet

„Firmy chtějí být trendy a používají moderní slova, aniž by věděly, co znamenají,“ říká Poucha Foto: Shutterstock.com

reklama

Další články

Youradiotalk.cz

Web Zet.cz se mění na Youradio talk.

Postupně rozšiřujeme naše zaměření a obsah zpravodajství a přidáváme další funkce. Informace o vysílání rádia ZET najdete na www.radiozet.cz.