Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Podivně fialová. Proč se vyhlašuje barva roku a kdo na tom vydělá? Poslechněte si Trendspotting

Podivně fialová. Proč se vyhlašuje barva roku a kdo na tom vydělá? Poslechněte si Trendspotting

Obrázek epizody Podivně fialová. Proč se vyhlašuje barva roku a kdo na tom vydělá? Poslechněte si Trendspotting

Poslechněte si podcast

7. 1. 2022

24 min

V supermarketu obvykle věnujeme rozhodnutí, jaký produkt si koupíme méně než 90 sekund a 85 % potřebitelů se při nákupu rozhoduje na základě barvy. I proto značky budují svou asociaci s konkrétní barvou už po staletí. Červenou Coca-Colu nebo zelený Starbucks poznáte už zdálky. Až v roce 1995 ale přibyla barva jako ochraná známka. Nejvyšší soud v Americe přiznal firmě Owens Corning, které vyráběla izolace, nárok na konkrétní odstín růžové pro reklamní kampaň „Think Pink”. A to spustilo lavinu: Cardburry si od té doby chrání fialovou, UPS hnědou, Louboutin červené podrážky a Tiffany tyrkysové krabičky. I proto se v dnešním dílu věnujeme fenoménu Pantone a vyhlašování barvy roku, která odráží celosvětovou společenskou náladu a ovlivňují to, co se prodává.

Popis podcastu

Společenské fenomény i popkulturní trendy. V jídle, designu, cestování i biohackingu. Od krevet ze zkumavky, přes tenisky až po 15 minutové město. Thea Kučerová a Pavlína Louženská v podcastu #Trendspotting se baví o tom, co zrovna letí.