
Kafka je Vetřelec, Světozor je Imax a Jedna bitva za druhou je radost | Filmové Martini #7/25

Září přineslo hned tři pětihvězdičkové zážitky - Jednu bitvu za druhou, Otce a pouštní rave Sirat. Povídali jsme si ale i o spotřebnějších kouscích, jako o vrcholu mainstreamového hororu, čtvrtém díle hlavní série V zajetí démonů, které po všech těch elevated strašeních posledních měsíců působí jako návštěva u pratety, kde je trochu vydýcháno, ale je vám u ní pohodlně a fajn. Pohodlná a fajn je i italská komedie Bláznivě, hraný twist na pixarovské V hlavě, kde se na jednom rande překřikují emoce ústředního páru. Mile naivní je i kingovský Dlouhý pochod, adaptace post-apokaliptické prvotiny slovutného spisovatele, u které je potřeba vypnout mozek, jako koncept je ale dostatečně zábavná, abyste si ji jako jednohubku užili. Postapokalypticky působí i výjevy z působivého, syrového, autentického thrilleru 13 dní, 13 nocí, který vypráví o tálibánském převratu v Aghánistánu z roku 2021. Nejapokalyptičtější pocity v jednom z nás nicméně vyvolal seriálový Vetřelec: Země, u nějž si druhý z tandemu (hádejte kdo) nekriticky vrní. O verbální sparing tak tahle epizoda měla postaráno. Relativně chladnými nás naopak nechal životopisný Franz. Dozvíte se, co mají tyhle dvě titulní postavy společného a proč i malý sál Světozoru občas může být IMAXem.