
Otužování, chlad a pozitivní stres. Proč děti učit odolnosti (bez nátlaku)?

Tino popisuje, jak roky otužování přirozeně ovlivnily jeho syna a proč je důležité děti vystavovat „pozitivnímu stresu“ - bezpečnému, kontrolovanému a přiměřenému situacím, které je jednou v životě stejně potkají.
Sdílí příběhy z hor, z vodopádů i z dovolené v dešti, kdy Maty sám od sebe slezl do ledové vody. Ne proto, že musel. Ale protože viděl vzor.
Dozvíte se, proč děti vnímají chlad úplně jinak, jak mozek reaguje na krátký stres, jak se buduje disciplína skrze každodenní rituály a proč by rodiče měli mluvit o tom, když se jim samotným „nechce“.
💬 TÉMATA
• Otužování jako pozitivní stres → proč funguje
• Od kdy je to bezpečné pro dítě a jak začít
• Vzor místo tlaku: jak děti přebírají chování rodiče
• Proč je důležité dětem přiznávat, že se nám někdy nechce
• Vzorce z dětství („nafouká ti“, „nemůžeš venku zmoknout“) a jak je přepisovat
• Budování odolnosti skrze malé každodenní rituály
👉 Celou epizodu najdete na YouTube & Spotify: @otakarlucak