Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody # 44 - „Aplikace DPMBinfo umožní platbu přes Apple a Google Pay, nákup více jízdenek a ukáže aktuální obsazenost vozů,“ říká její projektový manažer, Jan Havíř.

# 44 - „Aplikace DPMBinfo umožní platbu přes Apple a Google Pay, nákup více jízdenek a ukáže aktuální obsazenost vozů,“ říká její projektový manažer, Jan Havíř.

15. 9. 2025

14 min

Obrázek epizody # 43 - „Kromě autobusů z dvanácti českých měst bude Šotodays k vidění i vůz vězeňské služby,“ přiblížila program Linda Hailichová ze Sdružení dopravních podniků ČR.

# 43 - „Kromě autobusů z dvanácti českých měst bude Šotodays k vidění i vůz vězeňské služby,“ přiblížila program Linda Hailichová ze Sdružení dopravních podniků ČR.

4. 9. 2025

16 min

Obrázek epizody # 42 - „Noční rozjezdy jsou specifické, ale většinou klidné. Lidé si někdy pospí nebo se oddávají soukromým záležitostem, občas je veselo nebo někdo přebere,“ popisuje jejich provoz Jan Seitl, dopravní ředitel DPMB u příležitosti 25. výročí

# 42 - „Noční rozjezdy jsou specifické, ale většinou klidné. Lidé si někdy pospí nebo se oddávají soukromým záležitostem, občas je veselo nebo někdo přebere,“ popisuje jejich provoz Jan Seitl, dopravní ředitel DPMB u příležitosti 25. výročí

1. 9. 2025

24 min

Obrázek epizody # 41 - „Poslech hudby za volantem může řidiče aktivovat, mluvené slovo za bezpečné označit nelze,“ říká Veronika Kurečková z CDV.

# 41 - „Poslech hudby za volantem může řidiče aktivovat, mluvené slovo za bezpečné označit nelze,“ říká Veronika Kurečková z CDV.

23. 7. 2025

25 min

Obrázek epizody # 40 - „V centru Brna jezdily první elektrické tramvaje maximální rychlostí 7 až 12 kilometrů v hodině,“ říká o počátcích elektřiny v městské hromadné dopravě Ivan Nedělka.

# 40 - „V centru Brna jezdily první elektrické tramvaje maximální rychlostí 7 až 12 kilometrů v hodině,“ říká o počátcích elektřiny v městské hromadné dopravě Ivan Nedělka.

18. 6. 2025

21 min

Obrázek epizody # 39 - „Velký koncert a den otevřených dveří ve vozovně během 24 hodin je šílený nápad. Ale je to výzva a musí to vyjít,“ říkají organizátoři Jirka Kokmotos za Brass Party a Luděk Kocman s Jaroslavem Homolou z DPMB."

# 39 - „Velký koncert a den otevřených dveří ve vozovně během 24 hodin je šílený nápad. Ale je to výzva a musí to vyjít,“ říkají organizátoři Jirka Kokmotos za Brass Party a Luděk Kocman s Jaroslavem Homolou z DPMB."

29. 5. 2025

20 min

Obrázek epizody # 38 - “Nejvíc se autobusové doprava rozvíjela v 70. letech, kdy se začala stavět sídliště,“ říká Ivan Nedělka, jeden z autorů knihy 150 let MHD v Brně."

# 38 - “Nejvíc se autobusové doprava rozvíjela v 70. letech, kdy se začala stavět sídliště,“ říká Ivan Nedělka, jeden z autorů knihy 150 let MHD v Brně."

1. 5. 2025

18 min

Obrázek epizody #37 - „Hlášení upozorňující na výstup z tramvaje přímo do vozovky pomůže nejen nevidomým,“ říká Pavel Zemánek z DPMB, člen týmu, který odstraňuje bariéry v MHD.

#37 - „Hlášení upozorňující na výstup z tramvaje přímo do vozovky pomůže nejen nevidomým,“ říká Pavel Zemánek z DPMB, člen týmu, který odstraňuje bariéry v MHD.

23. 4. 2025

20 min

Obrázek epizody #36 - „Zásadní stavební tempo nabere stavba trati na Kamechy v září 2025. S pracemi na tunelu začneme v listopadu. Stavbu dokončíme v prosince 2027,“ uvedla Andrea Chýlová, manažerka projektu za DPMB.

#36 - „Zásadní stavební tempo nabere stavba trati na Kamechy v září 2025. S pracemi na tunelu začneme v listopadu. Stavbu dokončíme v prosince 2027,“ uvedla Andrea Chýlová, manažerka projektu za DPMB.

26. 2. 2025

14 min

Obrázek epizody # 35 - "Řidiče na základě videí z provozu učíme předvídat. Zabrání tak stovkám nehod denně," říká dopravní ředitel DPMB, Jan Seitl.

# 35 - "Řidiče na základě videí z provozu učíme předvídat. Zabrání tak stovkám nehod denně," říká dopravní ředitel DPMB, Jan Seitl.

28. 1. 2025

21 min

Obrázek epizody # 34 - „V projektu Tramvaj pro Brno chceme pokračovat. Smělý plán je, aby do roku 2030 jezdilo pro Brně sto tramvají Drak,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.

# 34 - „V projektu Tramvaj pro Brno chceme pokračovat. Smělý plán je, aby do roku 2030 jezdilo pro Brně sto tramvají Drak,“ řekl Miloš Havránek, generální ředitel DPMB.

21. 12. 2024

18 min

Obrázek epizody # 33 - „Vánoční šalina letos vyjede podeváté, ale poprvé s krbem a další vnitřní výzdobou,“ říká v podcastu Šalina do ucha tisková mluvčí DPMB, Hana Tomaštíková.

# 33 - „Vánoční šalina letos vyjede podeváté, ale poprvé s krbem a další vnitřní výzdobou,“ říká v podcastu Šalina do ucha tisková mluvčí DPMB, Hana Tomaštíková.

23. 11. 2024

13 min

Obrázek epizody # 32 - „Řidič vidí asi metr od vozu, dobíhající zbytečně riskují,“ říká Pavel Ovečka, šéf řidičů trolejbusů DPMB.

# 32 - „Řidič vidí asi metr od vozu, dobíhající zbytečně riskují,“ říká Pavel Ovečka, šéf řidičů trolejbusů DPMB.

22. 10. 2024

19 min

Obrázek epizody # 31 - „Cestující jsme znali. Přesně jsme věděli, kdo a z kterého domu bude dobíhat,“ vzpomínají na dobu minulou řidiči Karel Růžička a František Hladký.

# 31 - „Cestující jsme znali. Přesně jsme věděli, kdo a z kterého domu bude dobíhat,“ vzpomínají na dobu minulou řidiči Karel Růžička a František Hladký.

30. 9. 2024

23 min

Obrázek epizody # 30 - „Generální oprava trvá 7 měsíců a prodlouží životnost o 15 let. Z vozu zůstane v podstatě jen hrubá stavba,“ říká o jedné z činností ústředních dílen jejich vedoucí, Tomáš Kadlec.

# 30 - „Generální oprava trvá 7 měsíců a prodlouží životnost o 15 let. Z vozu zůstane v podstatě jen hrubá stavba,“ říká o jedné z činností ústředních dílen jejich vedoucí, Tomáš Kadlec.

21. 8. 2024

16 min

Obrázek epizody # 29 - "Čekali jsme, že trolejbus 9Tr bude ve špatném technickém stavu. Realita je ale daleko horší," říká Jiří Černý o opravě historického trolejbusu dovezeného do Brna z Ukrajiny.

# 29 - "Čekali jsme, že trolejbus 9Tr bude ve špatném technickém stavu. Realita je ale daleko horší," říká Jiří Černý o opravě historického trolejbusu dovezeného do Brna z Ukrajiny.

12. 6. 2024

19 min

Obrázek epizody # 28 - „Od revizorských kamer si slibujeme větší bezpečnost a méně stížností,“ říká šéf tarifního odboru DPMB Vít Prýgl.

# 28 - „Od revizorských kamer si slibujeme větší bezpečnost a méně stížností,“ říká šéf tarifního odboru DPMB Vít Prýgl.

6. 5. 2024

19 min

Obrázek epizody # 27 - „Za focení tramvaje nás několik hodin vyslýchali,“ přibližuje zážitky ze svých cest Jirka Černý, dlouholetý zaměstnanec DPMB a fanda městské hromadné dopravy.

# 27 - „Za focení tramvaje nás několik hodin vyslýchali,“ přibližuje zážitky ze svých cest Jirka Černý, dlouholetý zaměstnanec DPMB a fanda městské hromadné dopravy.

26. 2. 2024

21 min

Obrázek epizody #26 - „Lanovka nabídne komfortní spojení mezi Lipovou a kampusem, chtěl bych tam dělat vlekaře,“ říká technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Vítězslav Žůrek.

#26 - „Lanovka nabídne komfortní spojení mezi Lipovou a kampusem, chtěl bych tam dělat vlekaře,“ říká technicko-provozní ředitel Dopravního podniku města Brna Vítězslav Žůrek.

29. 1. 2024

8 min

Obrázek epizody # 25 - „Brno už mělo metro nebo jeho alternativu dávno mít. Zaspali jsme dvacet let,“ říká v podcastu Šalina do ucha generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

# 25 - „Brno už mělo metro nebo jeho alternativu dávno mít. Zaspali jsme dvacet let,“ říká v podcastu Šalina do ucha generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

25. 12. 2023

18 min

Obrázek epizody # 24 - „Jako společnost už umíme odstraňovat bariéry pro lidi s tělesným postižením. Problémy nevidomých a neslyšících jsou nám ale stále vzdálené," říkají Robert Osman z Masarykovy univerzity v Brně a Pavel Zemánek z DPMB.

# 24 - „Jako společnost už umíme odstraňovat bariéry pro lidi s tělesným postižením. Problémy nevidomých a neslyšících jsou nám ale stále vzdálené," říkají Robert Osman z Masarykovy univerzity v Brně a Pavel Zemánek z DPMB.

27. 11. 2023

19 min

Obrázek epizody # 23 - „Smyčka bude sloužit i jako velkokapacitní nástupiště pro celou zónu kolem multifunkční haly.  Navíc zde vzniknou nové zastávky,“ vysvětluje technicko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.

# 23 - „Smyčka bude sloužit i jako velkokapacitní nástupiště pro celou zónu kolem multifunkční haly. Navíc zde vzniknou nové zastávky,“ vysvětluje technicko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.

17. 10. 2023

9 min

Obrázek epizody # 22 - „V začátcích jsme museli skládat jednotlivé hlášky z jednotlivých slov. Jedno slovo se tak namlouvalo minimálně ve třech intonacích, podle toho, jak bude ve větě použito,“ popisuje hlasatel brněnské MHD Tomáš Peterka.

# 22 - „V začátcích jsme museli skládat jednotlivé hlášky z jednotlivých slov. Jedno slovo se tak namlouvalo minimálně ve třech intonacích, podle toho, jak bude ve větě použito,“ popisuje hlasatel brněnské MHD Tomáš Peterka.

18. 7. 2023

14 min

Obrázek epizody # 21 - "Snažíme se vystavovat všechny informace, které mají na dopravu vliv, a to bezprostředně po té, co se stanou," popisuje Jan Havíř, vedoucí oddělení dopravních informací.

# 21 - "Snažíme se vystavovat všechny informace, které mají na dopravu vliv, a to bezprostředně po té, co se stanou," popisuje Jan Havíř, vedoucí oddělení dopravních informací.

6. 6. 2023

14 min

Obrázek epizody # 20 - "Při přechodu z tramvají na noční autobusy dokonce kolovaly fámy, že ráno bude sestříhané trolejové vedení,“ vzpomínají dopravní ředitel DPMB Jan Seitl a Ivan Nedělka, znalec historie brněnské MHD.

# 20 - "Při přechodu z tramvají na noční autobusy dokonce kolovaly fámy, že ráno bude sestříhané trolejové vedení,“ vzpomínají dopravní ředitel DPMB Jan Seitl a Ivan Nedělka, znalec historie brněnské MHD.

2. 5. 2023

24 min