![Obrázek epizody On Air - Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka](https://i.actve.net/youradio_news/tracks/4/a/4a4b886602b158b540bb866749fb1bdfb5072318.png)
On Air - Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka
![Obrázek epizody On Air - Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka](https://i.actve.net/youradio_news/tracks_small/6/2/62d5b13c3914677eb71590fcbf4fad7b594897b0.png)
Poslechněte si podcast
11. 3. 2021
18 min
Australský profesor psychologie Ullrich Ecker zkoumal v sérii studií publikovaných v Journal of Experimental Psychology: Applied moc titulku. Zjistil, že nadpis může zásadně ovlivnit, co si z článku zapamatujeme. „Dominantní roli pro konzumaci zpravodajství hrají pro mladou generaci sociální sítě. Zhruba 50 procent těchto uživatelů si informaci bere z náhledu, tedy z titulku, krátkého perexu a fotky,“ popisuje analytik Josef Šlerka. Jak nás tedy titulek dokáže ovlivnit?