Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody On Air - Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka

Radio Wave

Český rozhlas

Volnočasové

On Air - Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka

Obrázek epizody On Air - Titulky článků často lžou. Na vině není internet, ale obchodní model médií, říká analytik Šlerka

Poslechněte si podcast

11. 3. 2021

18 min

Australský profesor psychologie Ullrich Ecker zkoumal v sérii studií publikovaných v Journal of Experimental Psychology: Applied moc titulku. Zjistil, že nadpis může zásadně ovlivnit, co si z článku zapamatujeme. „Dominantní roli pro konzumaci zpravodajství hrají pro mladou generaci sociální sítě. Zhruba 50 procent těchto uživatelů si informaci bere z náhledu, tedy z titulku, krátkého perexu a fotky,“ popisuje analytik Josef Šlerka. Jak nás tedy titulek dokáže ovlivnit?