00:07
Práce s radikálními výroky dospívajících: neobsah, ale emoce a přijetí
00:58
Rámec NKÚ: kritický nedostatek psychologů a dopady covidu
01:45
Představení hosta a humanistické psychologie ve školách
02:10
Uvedení tématu: hazard s dětskými dušemi
02:28
Principy humanistické psychologie: vztah léčivým faktorem
03:59
Kazuistiky: verbální hrozby a radikalizovaný jazyk společnosti
06:00
Nedémonizovat dítě, budovat vztah a odolnost
06:50
Přijetí a naslouchání jako základ intervence
07:10
Implementace do škol: občanský sektor a nenásilná komunikace
07:27
Reakce na NKÚ, těžké případy a nabídka práce s pachatelem ze Spišské Staré Vsi
09:27
Agenda školního psychologa, zneužívání podpůrných profesí, chybějící data
10:47
Limity praxe: suplování, omezení práce ve výuce, neefektivita
12:27
Role psychologa při změně kultury školy a hodnocení
13:49
Ředitelé, ‚totalitní‘ atmosféra a dopad na duševní zdraví
15:05
Vztah ředitel–učitel a školní klima: co ukazují studie
15:39
Počty, trendy a zahraničí; potřeba podpory profese
16:53
Postavení psychologů, nezávislost a normy 500 žáků
18:19
Zatraktivnění profese, platy a kontinuita vztahů
19:37
Podmínky pro práci: garance ředitelů a neobsazené pozice (zejména gymnázia)
21:09
Gymnázia a podcenění duševních potíží; výzkumy u maturantek
22:21
Psycholog jako nástroj změny klimatu; konflikty patří do školy
23:27
Smutek z nálezů NKÚ a advokační práce (Inklucentrum, zákony)
24:54
Úpravy legislativy: odstranění trestajících paragrafů, prosazení principů
25:53
Kritika směrnice o šikaně; riziko radikalizace vylučováním
27:18
Tresty vs. přijetí: co skutečně mění chování
28:20
Rodiče vs. škola: kdo za co odpovídá
29:32
Jak mluvit s dětmi doma: naslouchání místo moralizace
30:58
Psychohygiena po škole a důsledky bagatelizace pocitů
33:00
Shrnutí a rozloučení