
Denisa Parkosová (ČSOB): Již brzy bude klient banky komunikovat s umělou inteligencí, aniž by to poznal

„Roboti u nás poslouchají hovory a pak je třídí, čtou e-maily od notářů a připravují odpovědi, porovnávají fotky klientů s reálnými videi a ověřují pravost,“ popisuje jejich využití v ČSOB Denisa Parkosová, ředitelka pro oblast Operations, která byla hostem podcastu Peak.cz. Využití robotizace a umělé inteligence pomáhá v bance urychlit rutinní činnosti, které by navíc lidem zabraly mnoho času. Díky digitalizaci se lidé mohou věnovat důležitějším úkolům. „Máme dva směry využívání robotizace. V jednom směru v podstatě nahrazujeme určité kroky, dříve vykonávané lidmi, robotem, tzv. pure robotization. V tom druhém roboty využíváme při propojování více technologií, čímž vznikají celé automatické procesy. Například při vypořádávání dědictví, kdy dostaneme informaci, že klient zemřel, a robot v tomto oznámení vyhledá podstatná data, která potřebujeme – jméno, datum úmrtí a tak dále,“ popisuje Parkosová. Díky automatizaci se podle ní v některých případech podařilo odsunout administrativu „do pozadí“, protože ji zvládne robot a člověk se může více soustředit na potřeby klientů.See omnystudio.com/listener for privacy information.
Popis podcastu
V podcastech on-line magazínu Peak.cz rozebíráme s hosty ze světa byznysu či státní správy aktuální témata, která hýbou českou a světovou ekonomikou.
Peak.cz předkládá čtenářům informace z ekonomiky a byznysu, kterým se české mainstreamové tituly buď vůbec nevěnují, nebo je zpracovávají pouze zpravodajsky. Naší přidanou hodnotou je doplnění kontextu, nebo širší analýza tématu.
Každý pátek vybíráme ty nejdůležitější zprávy týdne a rozesíláme je našim čtenářům prostřednictvím newsletteru Peak Week. Tvoříme také pro Televizi Seznam reportáže z důležitých ekonomických eventů a rozhovory se zkušenými manažery.
Vice informací najdete na www.peak.cz.