
#213: Český Miyamoto

Host: Karel Matějka | Konečně se mi po roce a půl proseb, žádostí a výhrůžek podařilo Karla dostat k mikrofonu. A asi dává smysl, že se tak stalo doslova pár hodin po vydání Bzzzt. To je projekt, na který se maximálně soustředil a kterému obětoval posledních několik let svého života. A když už začal mluvit, jeho vyprávění nemělo konce, takže jde o jeden z mých nejdelších rozhovorů (v plné verzi podcastu, samozřejmě). Karlovu velmi bohatou vývojářskou minulost jsme si nechali na jindy, teď jsme se soustředili na Bzzzt a hru jsme probrali od designu přes grafiku až po marketing.
Podcast můžete podpořit na herohero.co/modrak , a to výměnou za exkluzivní obsah a předčasný přístup, mj. včetně 140minutové verze této epizody. Partnerem podcastu je studio Ashborne . Dotazy a reakce posílejte na podcast@modrak.cz .
Show notes: Bzzzt na Steamu Bzzzt na GOGu Karel Matějka na Twitteru Bzzzt Game - Jungle environment pixel art creation (časosběrné video z tvorby pozadí, původně 10hodinová práce stlačená do 10 minut) Zkratky: (03:09) - Název Bzzt (09:11) - Prvotní inspirace a začátek vývoje (19:09) - Obtížnost hry, její náplň a design (42:43) - Česká verze a příběh (47:18) - Grafika a pixel-art (58:30) - BONUSOVÁ ČÁST (1:23:31) - Hudba (1:27:49) - Marketing, první reakce a prodejnost (1:59:49) - Další plány a závěr