
#118: Outrider

Host: Roman Szomolai | Dosud jsem v podcastu zpovídal hlavně vývojáře pracující v českých nebo slovenských studiích, zajímají mě ale i osudy lidí, kteří hry vyvíjejí v zahraničí, a pracují třeba i na velkých AAA projektech. To je i případ Romana. Aktuálně pracuje v Montrealu na dosud tajném projektu studia People Can Fly, předtím vyvíjel Outriders ve Varšavě a ještě předtím Vigor v Bohemia Interactive. Jeho insight je nesmírně zajímavý počínaje jeho osobností a konče profesí systémového designéra. V rozhovoru jsme probrali jeho vývojářskou kariéru, specifika jeho oboru, v bonusové části pak došlo na porovnání vývojářské kultury v Evropě a Severní Americe a nakonec jsme kontroverzně rozebrali i monetizaci z hlediska etiky a designu.
Podcast můžete podpořit na modrak.gazetis.to . Získáte tam výhody včetně "plných verzí" podcastu s dvoudenním předstihem (tento konkrétní díl má v kompletní verzi přes dvě hodiny!) nebo týdenního newsletteru s týdenním sumářem herních událostí. Partnerem podcastu je Warhorse Studios ( Kariéra ). Dotazy a reakce posílejte na podcast@modrak.cz .
Show notes: Larp na Slovensku – Královstvo vína Oficiální web hry Vigor Outriders na Steamu Romanova přednáška „How to measure fun for game designers“ Zkratky: (Jednotlivé kapitoly kariéry Romana jsme zhusta prokládali různými odbornými tématy týkajícími se jeho profese, takže berte uvedené časy jen velmi orientačně.) 10:09 - Práce v Bohemce – Vigor 34:25 – Přesun do Polska – Outriders 56:20 – Kanada – Život a práce v AAA studiu