Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Snazší oslovení potenciálních zákazníků v různých fázích jejich životního cyklu díky frameworku See-Think-Do-Care #12

Snazší oslovení potenciálních zákazníků v různých fázích jejich životního cyklu díky frameworku See-Think-Do-Care #12

O epizodě podcastu

V dnešním dílu navážeme na díl předchozí. Ten byl o tom, jaké rozlišujeme potenciální zákazníky. V předchozím díle jsem se zmínil o velmi užitečném nástroji pro práci s tzv. prospekty (potenciálními zákazníky). Jde o framework See-Think-Do-Care od Avinashe Kaushika. A ten si dnes rozebereme do větších podrobností a ukážeme si, jak s ním pracovat.


V DÍLU NAJDETE:
[00:54] Framework STDC je extrémně jednoduchý ale velmi mocný. Pomáhá nám totiž uvědomit si, že naši potenciální zákazníci prochází různými etapami svého nákupního rozhodování.
[01:30] Tento framework se skládá ze čtyř fází.
[02:59] Framework STDC umožňuje definovat rozdíly v očekáváních a komunikaci mezi výše uvedenými skupinami.
[04:02] Pro každou fázi STDC v rámci přípravy komunikační strategie definujeme několik věcí.
[05:35] Jak vidíte, je třeba rozlišovat mezi problémem a potřebou respektive touhou.
[06:45] Otázkou, kterou náš prospekt řeší ve fázi Think, je, jaké všechny možnosti má pro uspokojení potřeby, respektive té tužby, kterou si definoval.
[07:52] Ve chvíli, kdy se rozhodnu pro konkrétní řešení, se přesouvám do fáze Do.
[08:44] I ve fázi Care mají zákazníci svou vnitřní otázku k řešení.
[11:08] Tímto způsobem mohou jednak zvýšit hodnotu té okamžité objednávky a hlavně tím zvyšují lifetime value toho zákazníka.
[12:08] Ne vždy totiž můžete použít stejné kanály pro jednotlivé fáze životního cyklu zákazníka.
[14:58] Poslední věc, kterou v rámci frameworku definujeme, jsou KPI.
[17:02] Čím dražší ale produkt je, tím vyšší je strach lidí ze špatného rozhodnutí.
[19:43] Komunikace pro ty jednotlivé fáze běží současně.
[20:59] Poučení na závěr.
[21:56] To je pro dnešek vše. Nezapomeňte díl sdílet, lajkovat či přidat komentář. A pokud se vám náš podcast líbí, přihlaste se k jeho odběru.
[22:10] Chcete-li vědět víc o tom, co v Brand Hubu děláme, navštivte https://brandhub.cz .


Nechte nám zpětnou vazbu:

  • Jaká témata vás zajímají? O čem by měl Michal mluvit? Nechte nám prosím své tipy v komentářích.
  • Jak se vám líbila tato epizoda? Ať již ano, či ne, zanechte nám prosím krátkou recenzi. Pomůže nám tvořit pro vás lepší a hodnotnější obsah.

Vzdělávací a rozvojové materiály zdarma

Spojte se s námi:

Naše workshopy a semináře:

V dnešním dílu navážeme na díl předchozí. Ten byl o tom, jaké rozlišujeme potenciální zákazníky. V předchozím díle jsem se zmínil o velmi užitečném nástroji pro práci s tzv. prospekty (potenciálními zákazníky). Jde o framework See-Think-Do-Care od Avinashe Kaushika. A ten si dnes rozebereme do větších podrobností a ukážeme si, jak s ním pracovat.V DÍLU NAJDETE:[00:54] Framework STDC je extrémně jednoduchý ale velmi mocný. Pomáhá nám totiž uvědomit si, že naši potenciální zákazníci prochází různými etapami svého nákupního rozhodování.[01:30] Tento framework se skládá ze čtyř fází.  [02:59] Framework STDC umožňuje definovat rozdíly v očekáváních a komunikaci mezi výše uvedenými skupinami.[04:02] Pro každou fázi STDC v rámci přípravy komunikační strategie definujeme několik věcí.[05:35] Jak vidíte, je třeba rozlišovat mezi problémem a potřebou respektive touhou.[06:45] Otázkou, kterou náš prospekt řeší ve fázi Think, je, jaké všechny možnosti má pro uspokojení potřeby, respektive té tužby, kterou si definoval.[07:52] Ve chvíli, kdy se rozhodnu pro konkrétní řešení, se přesouvám do fáze Do.[08:44] I ve fázi Care mají zákazníci svou vnitřní otázku k řešení.[11:08] Tímto způsobem mohou jednak zvýšit hodnotu té okamžité objednávky a hlavně tím zvyšují lifetime value toho zákazníka. [12:08] Ne vždy totiž můžete použít stejné kanály pro jednotlivé fáze životního cyklu zákazníka.[14:58] Poslední věc, kterou v rámci frameworku definujeme, jsou KPI.[17:02] Čím dražší ale produkt je, tím vyšší je strach lidí ze špatného rozhodnutí.[19:43] Komunikace pro ty jednotlivé fáze běží současně.[20:59] Poučení na závěr.[21:56] To je pro dnešek vše. Nezapomeňte díl sdílet, lajkovat či přidat komentář. A pokud se vám náš podcast líbí, přihlaste se k jeho odběru.[22:10] Chcete-li vědět víc o tom, co v Brand Hubu děláme, navštivte https://brandhub.cz. --- Líbí se vám Marketingové minuty? Podpořte naši tvorbu tím, že přidáte své hodnocení (pokud to vaše podcastová aplikace umožňuje). Nezapomeňte také Marketingové minuty sledovat, aby vám neunikla žádná nová epizoda. Spojte se s námi: Znalostní portál Centrum znalostí Brand Hub Michalův Linkedin Web Brandhub.cz

Popis podcastu

Marketingové minuty jsou podcastem pro majitele malých a středních firem od jiného majitele malé firmy. Plné snadno a rychle aplikovatelných marketingových tipů a postřehů, které vám pomohou v úspěšném řízení a rozvoji vašeho podnikání. Tipů, postřehů a myšlenek, které Michal, spoluzakladatel a hlavní konzultant poradenské společnosti Brand Hub sbírá v rámci své praxe již více jak 13 let.Ať už pracujete na novém startupu, potřebujete svůj stávající byznys vytáhnout z potíží nebo chcete své firmě zajistit nový růst, Marketingové minuty vám k tomu přináší praxí prověřené nástroje, postupy a strategie. V krátkých dílech, kde bez omáčky řešíme jen to podstatné. Můžete si je přehrát během cesty do kanceláře, na jednání nebo slupnout společně s obědem. Marketingové minuty vznikají pod hlavičkou poradenské společnosti Brand Hub. Ta pomáhá malým a středním firmám lépe poznat vlastní trh, vytvořit úspěšné a vysoce ziskové produkty a maximalizovat marže. To vše díky školicím programům, workshopům, consultingu a programům individuálního mentoringu.