Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #97 KOTLER V PRAXI 12. diel - Životný cyklus produktu

#97 KOTLER V PRAXI 12. diel - Životný cyklus produktu

Obrázek epizody #97 KOTLER V PRAXI 12. diel - Životný cyklus produktu

Poslechněte si podcast

12. 5. 2021

12 min

Spomínate si na legendárny mobil značky Nokia? Od jeho uvedenia na trh zaznamenal postupne veľký nárast predaja až do momentu, kedy ho nahradili smartfóny. Postupne sa prestal kupovať až sa z trhu stiahol. Tento priebeh sa volá životný cyklus výrobku . V podcaste si vysvetľujeme, ako Kotler tento cyklus definoval. Na praktických ukážkach si objasňujeme čo sa dá v jednotlivých fázach robiť a ako vlastne trh s produktami funguje.

  1. Životný cyklus produktu je charakterizovaný piatimi odlišnými štádiami. Prvé štádium je vývoj výrobku, nasleduje uvedenie výrobku, rast, zrelosť tzv. maturita a posledné štádium je pokles.
  2. Produktom v jednotlivých štádiách by sa mala venovať aj rôzna pozornosť, pretože tieto štádiá si vyžadujú rôzne nároky na marketing. Vo firmách sa produktom v štádiu zrelosti venuje najviac pozornosti.
  3. Modifikácia trhu , výrobku, či celého marketingového mixu sú najlepšími prostriedkami, ako sa vyrovnať s konkurenciou v štádiu zrelosti produktu.
  4. Ak je produkt v štádiu poklesu, je veľmi nákladné pokračovať v jeho predaji. Omnoho rozumnejšie je venovať sa produktom, ktoré majú ešte potenciál a majú aj perspektívnejšiu budúcnosť.
  5. Životná krivka produktu , ktorá popisuje všetky štádia životného cyklu výrobku, ma zväčša tvar písmena S.

Podrobnejšiemu vysvetleniu prvého štádia, a teda vývoja produktu, sme sa venovali v 11. epizóde Proces vývoja nového produktu. Zvyšným štádiám sa venujeme podrobne v tomto podcaste a v blogu Životný cyklus produktu , v ktorom vám ilustrujeme aj životnú krivku produktu. Nájdete ho na našej webovej stránke www.levopshere.sk v časti blogy.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.