Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #84 KOTLER V PRAXI 9. diel – Teória positioningu

#84 KOTLER V PRAXI 9. diel – Teória positioningu

Obrázek epizody #84 KOTLER V PRAXI 9. diel – Teória positioningu

Poslechněte si podcast

11. 2. 2021

15 min

V marketingu sa často využíva pojem pozícia na trhu , inak nazývaný brand positioning . V podcaste si vysvetľujeme čo to znamená, aká je jeho definícia, ako sa určuje a čo to vlastne znamená v praxi. Pre lepšie pochopenie si ho ilustrujeme aj na praktických príkladoch. Občas sa stáva, že sa nesprávne zamieňa s pojmom podiel na trhu , preto si vysvetľujeme aj ich rozdiel.

Ako je u nás zvykom, vyberáme pre vás top 5 myšlienok z podcastu. Určite si však vypočujte celý podcast.

  1. Pri trhovej pozícií ide o to, aké miesto prisudzuje spotrebiteľ danému produktu vo svojej mysli v porovnaní s konkurenčnými výrobkami.
  2. Pozícia na trhu určitého výrobku, alebo služby je súbor vnemov, predstáv a pocitov, ktoré si pri produkte pamätáme v porovnaní s konkurenčnou ponukou. Túto pozíciu si v mysli vytvárame tak s ako i bez marketingovej činnosti na danom produkte, službe.
  3. Správne to prebieha tak, že si najprv vytvoríme pozíciu produktu, ktorú chceme vytvoriť v mysli spotrebiteľa a až potom na túto pozíciu šijeme celý marketingový mix .
  4. Pozícia na trhu sa môže budovať na základe zvláštnych charakteristík produktu, dodatočného úžitku produktu, účelu použitia, určitých skupín používateľov, alebo dokonca priamym porovnaním sa s konkurenciou .
  5. Proces tvorby pozície na trhu sa skladá z 3 základných krokov. Prvým je identifikovanie súboru konkurenčných výhod. Druhým krokom je výber optimálnej výhody a tretím krokom je efektívna komunikácia vybranej pozície.

Týmto podcastom sme doplnili tému cieľových trhov a v ďalšom podcaste číslo 10 otvoríme kapitolu Tvorby marketingového mixu a postupne si prejdeme časti produkt, cena, distribúcia aj komunikácia.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.