Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #80 KOTLER V PRAXI 8. diel – 4 stratégie výberu cieľovej skupiny

#80 KOTLER V PRAXI 8. diel – 4 stratégie výberu cieľovej skupiny

Obrázek epizody #80 KOTLER V PRAXI 8. diel – 4 stratégie výberu cieľovej skupiny

Poslechněte si podcast

13. 1. 2021

22 min

V minulom podcaste zo série Kotler v praxi sme sa naučili ako segmentovať trh .  V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame o tom, ako si vybrať cieľovú skupinu . Segmentácia trhu síce odkrýva marketingové príležitosti, no úlohou firmy je rozhodnúť, koľko segmentov chce obslúžiť a ako tieto najvhodnejšie segmenty identifikovať.

Vyberáme najzaujímavejšie myšlienky z podcastu:

  1. Existujú 3 stratégie, podľa ktorých si firma môže vybrať trhový segment - nediferencovaný, diferencovaný, alebo koncentrovaný marketing . Firma môže vstúpiť do všetkých segmentov - nediferencovaný marketing, môže si vybrať niektoré segmenty - diferencovaný marketing, alebo môže vstúpiť iba na jeden trh - koncentrovaný marketing.
  2. Dnešná doba priniesla novú stratégiu, ktorú nazývame individuálny, resp. customizovaný marketing . Firma v takomto prípade nepotrebuje žiadne predchádzajúce informácie o zákazníkovi. Stačí, keď vie sprostredkovať presne to, čo zákazník potrebuje.
  3. To, pre akú stratégiu výberu trhov sa firma rozhodne, ovplyvňujú viaceré faktory. Hlavnými sú určite zdroje firmy, možnosť variability produktu, variabilnosť trhu, alebo to, v akom štádiu životného cyklu sa daný výrobok nachádza.
  4. Firma si ako prvé urobí segmentáciu , čiže si definuje všetky možné trhy, na ktoré by mohla vstúpiť. Následne musí zozbierať o nich informácie, ako sú údaje o bežnom predaji, predpokladanom raste predaja, očakávanom zisku, sile konkurencie, ale aj o potrebe distribučnej siete. Na základe zistení sa potom rozhodne, na ktoré z týchto trhov aj vstúpi. Zákazníci zo segmentov, ktoré si firma vyberie sa stávajú ich cieľovou skupinou.
  5. Firma by si mala segmenty vyberať tak, aby veľkosť a potenciál segmentu zodpovedal aj schopnostiam firmy.

V dnešnej dobe väčšina firiem využíva diferencovaný marketing. Ak sa chcete dozvedieť, prečo prevláda práve táto stratégia, vypočujte si celý podcast. Objasňujeme vám v ňom aj rozdiely medzi spomínanými stratégiami, ktoré vysvetľujeme na praktických príkladoch.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.