Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #67 KOTLER V PRAXI 5. diel - Čo je spotrebiteľské správanie

#67 KOTLER V PRAXI 5. diel - Čo je spotrebiteľské správanie

Obrázek epizody #67 KOTLER V PRAXI 5. diel - Čo je spotrebiteľské správanie

Poslechněte si podcast

7. 10. 2020

23 min

Podcast Levosphere - Kotler v praxi je svojím žánrom originálna novinka, a keďže sa nie je od koho veľmi učiť riadime sa vašou spätnou väzbou. Aj v marketingovom procese je jednou z funkcií marketingu kontrola, o tom sme sa už v tejto sérii podcastov rozprávali. A tak sme kontrolou prešli aj my a na základe výsledkov sme sa rozhodli pozmeniť formu série podcastov Kotler v praxi. Meníme ju tak, aby bola ešte praktickejšia a pre vás poslucháčov uchopiteľnejšia. Tak počúvajte a dajte nám vedieť, či sa nám to podarilo.

V minulom podcaste Kotler v praxi sme sa naučili, že zákazník je v centre nášho záujmu. V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame sa o samotnom spotrebiteľovi, spotrebiteľskom trhu a o nákupnom správaní spotrebiteľa.

Kotler hovorí: “Marketéri by mali osobitne a starostlivo analyzovať spotrebiteľské správanie . Spotrebitelia totiž často pohrdnú tým, čo sa javilo ako sľubná ponuka.”

V podcaste rozoberáme príklady na rôzne kategórie produktov a ako zapadajú alebo nezapadajú do spotrebiteľského správania a rozhodovania sa Slovákov. Vysvetľujeme ako veľmi je dôležité spotrebiteľa naučiť príležitosti, teda pri každom novom produkte či službe ho najprv naučiť, kedy, kde a prečo má produkt, či službu spotrebovávať.

Prečo je spotrebiteľ podľa Kotlera čierna skrinka a ako sa na to pozeráme v marketingu dnes, aj to si môžete vypočuť v tejto epizóde.

Spotrebiteľ je ako čierna skrinka, pretože nie úplne vieme predikovať, ako sa rozhodne a čo urobí. Úlohou marketérov je sa čo najlepšie dostať do mysle spotrebiteľa, pochopiť jeho motiváciu, aby vedeli čo najlepšie predpokladať jeho reakciu.

V podcaste si ďalej objasňujeme:

  • čo je to nákupné správanie spotrebiteľa
  • pojem domácností a správanie domácnosti
  • že je dôležité rozlíšiť, kedy sa značka prihovára ku jednotlivcovi a kedy sa prihovára ku domácnostiam
  • čo znamená pojem penetrácia
  • prečo lokálna značka Kofola má v spotrebiteľskom správaní Slovákov unikátne postavenie

Ak ste premeškali našu predošlú epizódu zo série Kotler v praxi - Zákazník v centre pozornosti, určite si ju vypočujte. Venujeme sa v nej schéme marketingového manažmentu, segmentácií a cieľovej skupine.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.