Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #55 KOTLER V PRAXI 2.diel - Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku

#55 KOTLER V PRAXI 2.diel - Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku

Obrázek epizody #55 KOTLER V PRAXI 2.diel - Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku

Poslechněte si podcast

15. 7. 2020

25 min

Philip Kotler je najznámejšia osobnosť marketingu. Cieľom série podcastov Levosphere - Kotler v praxi je prerozprávať jeho kultovú knihu - Marketing Management. Na praktických príkladoch prezentujeme jednotlivé kapitoly a vysvetľujeme všetky dôležité pojmy.

Marketing v našej spoločnosti pôsobí snáď na každého človeka a ovplyvňuje tak veľa ľudí toľkými spôsobmi, že je často zatracovaný a obviňovaný ako nástroj na podporu konzumu. Vraj ničí životné prostredie, otravuje ľudí reklamami, vytvára nepotrebné želania, učí mladých nenásytnosti a mnoho iného. Podľa Philipa Kotlera existujú 4 základné ciele marketingového systému: nielen známa maximalizácia spotreby, ale aj maximalizácia spokojnosti spotrebiteľa, maximalizácia výberu a maximalizácia kvality života.

Ak nemáme plán, ako vieme vyhodnotiť, či sa nám darí? Ten, kto má pripravený dlhodobý plán, sa vie lepšie prispôsobiť zmenám na trhu.

V tejto epizóde si prejdeme ciele marketingového systému a aké existujú potreby a druhy plánov. Vysvetlíme si pojmy ako poslanie a vízia, nie to len teoreticky, ale aj na príkladoch spoločností. V závere sa pozrieme aj na systém ako analyzovať existujúce portfólio.

Vypočuli ste si už prvú epizódu? V tej sme si predstavili profesora Philipa Kotlera a porozprávali sme sa, čo to je vlastne marketing, ako funguje marketingový manažment a vysvetlili sme si, ktoré základné koncepcie riadenia marketingu poznáme.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.