Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #49 Kreatíva vs. kreativita a kampaň Dedoles

#49 Kreatíva vs. kreativita a kampaň Dedoles

Obrázek epizody #49 Kreatíva vs. kreativita a kampaň Dedoles

Poslechněte si podcast

3. 6. 2020

49 min

Radovan Andrej Grežo, úspešný freelance Creative Director a copywriter, ktorý stojí za aktuálnou kampaňou Dedoles - Škrečky v ponožkách, hovorí: ”Keď je človek kreatívny, tak z toho bude kreatíva."

V podcaste rozoberieme nielen kampaň Škrečky v ponožkách, ale hlavne krásnu a obľúbenú tému kreatíva, ale aj schopnosť, ktorá ju podmieňuje - ľudskú kreativitu. Prediskutujeme, aký je medzi nimi rozdiel, čo ich podmieňuje a či sa dá kreativita naučiť a čím ju podporíme. Radovan hovorí: "Kreativita nie je nič iné, ako spájanie, nové spojenie starých prvkov, nič nie je úplne kreatívne. Všetko vychádza z niečoho, čo už sme predtým videli. Kreatíva je výstup kreativity, nápad pre kampaň."

Dozviete sa, aké parametre musí spĺňať úspešná a funkčná kampaň a čo by mala dobrá kreatíva obnášať. Opýtali sme sa aj „na telo“, či kreatívec robí kampaň pre seba, aby prípadne získal ocenenie, alebo pre klienta, aby kampaň fungovala. Rovnako, čo najlepšie v reklame funguje, proces vzniku reklamnej kampane a práce jednotlivých zložiek, ktoré na nej pracujú a ich dôležitosť v procese. Radovan zdôrazňuje dôležitosť briefu od klienta, od ktorého sa stratég a neskôr kreatívec odrazí.

Radovan v podcaste ďalej priblíži:

  • rozhodovanie o nápade, strategickú a nestrategickú komunikáciu
  • ako zachovať koncept kampane a ako je dôležitá schopnosť zjednodušovania vecí a skupinové označenie
  • ako sa „boduje“ na kreatívnych súťažiach v reklame
  • ako sa posudzuje funkčnosť kreatívy a či sa dá merať
  • či má reklama schopnosť zvyšovať cenovú elasticitu
  • vzťah reklama a vplyv na predaj
  • ako sa dostali ku kampani pre Dedoles, aké bolo zadanie, ako si s ním poradili

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.