Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #188 VIDEOPODCAST: Kde končí intuícia a začínajú dáta v marketingu?

#188 VIDEOPODCAST: Kde končí intuícia a začínajú dáta v marketingu?

Obrázek epizody #188 VIDEOPODCAST: Kde končí intuícia a začínajú dáta v marketingu?

Poslechněte si podcast

13. 4. 2023

48 min

Viac informácií: ⁠⁠ https://www.levosphere.sk/ Ján Stareček je marketingovým riaditeľom vo firme Data on Steroids, v ktorej pomáhajú firmám mať lepší marketing a predaj vďaka dátam. Práve dáta sú témou rozhovoru. Sú veľmi dôležité na to, aby sme vedeli riadiť marketing a aj obchod vo všetkých rozhodovacích fázach spotrebiteľa.

V rozhovore sa dozviete:

  • prečo by firmy mali riadiť svoje rozhodnutia aj cez dáta
  • s akými všetkými dátami je možné pracovať
  • v akých fázach rozhodovania zákazníka by sme mali sledovať dáta
  • ako vedia dáta pomôcť pri nastavení cieľovej skupiny
  • ako pomáhajú dáta v nájdení isightu

Intuícia nám pomáha sa správne rozhodovať v bežnom živote. V marketingu je komplexita problému, dát, zdrojov informácií, s ktorými pracujeme, väčšia. Je preto vhodné naše rozhodnutia robiť aj na základe dát a nie len na základe intuícií. Práve vtedy dokážeme robiť marketing efektívnejšie a následne mať aj vyššie predaje.

Firmy chcú predávať, byť úspešné, chcú mať obrat, zisk. Základná chyba marketérov, podnikateľov je to, že by chceli hneď predávať, urobiť nejakú akciu a myslia si, že to bude znamenať väčší predaj. Avšak na to, aby ste boli úspešní, musíte marketing poňať komplexne. Treba komunikovať vo všetkých fázach zákazníckeho rozhodovania. V prípade novej značky je potrebné v prvom rade vybudovať jej znalosť,  pretože keď ju ľudia nepoznajú, ťažko u nej budú nakupovať.

Pred niekoľkými rokmi sme zaznamenali veľký boom ohľadom výkonnostného marketingu, z ktorého sa pomerne efektívne dalo generovať tržby, ale vždy boli dlhodobejšie úspešné značky, ktoré okrem výkonnostného marketingu mali aj dobre vybudovanú značku.

Ján nám na záver odporúča v súvislosti s marketingom: „Pracujte s dátami. Častokrát si pod zberom dát predstavujeme niečo veľmi sofistikované. Keď ste malá firma, vybehnite za zákazníkom a spýtajte sa ho, čo si myslí o vašom produkte. Aj toto je zber dát a vyhodnocovanie."

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.