
#178 VIDEOPODCAST: Chcete mať súhru 4P & značky a zistiť, ako to robí Coca-Cola?

viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Martin Procházka má s marketingom vyše 20 ročné bohaté skúsenosti. Najviac času strávil v Coca-Cole, kde bol marketingovým riaditeľom pre Rakúsko a aktuálne pôsobí v neziskovej organizácii LEAF. Vo videopodcaste sa s nami delí o svoje unikátne know-how z praxe . Témou rozhovoru sú marketingové 4P a ich prepojenie na značku . Martin nám vysvetľuje, prečo sú dôležité a čo dokážu značke priniesť.
V rozhovore sa dozviete:
- aký je rozdiel medzi stratégiou, značkou a marketingovým mixom 4P
- prečo je dôležité oddeliť produkt od značky
- aké atribúty sa sledujú pri značke vs. produkte
- či môže existovať značka bez 4P a opačne
- príklady z praxe, kde Martin realizoval prepojenie 4P so značkou
- aké hmotné a nehmotné atribúty si môžu zákazníci asociovať so značkou v hlave
- aké 2 ciele môže mať značka, keď ide robiť marketing
- čo je to cenový bod a cenová elasticita
Jednou z najčastejších chýb, ktorú firmy robia, je to, že nemajú ujasnené, čo je cieľom ich marketingu . Buď nemajú definované to, čo chcú dosiahnuť, alebo riešia príliš veľa tém, ktoré nie sú sprioritizované. Výsledkom toho je veľká frustrácia a neefektívne vynaložené prostriedky. Martin hovorí, že „ cieľ je základ a bez neho sa nedá posunúť ďalej “.
Ďalšou častou chybou je to, keď sa firmy nepozerajú na marketing komplexne . Veľká časť podnikateľov aj marketérov vidí v marketingu iba sociálne médiá. Paradoxne je to však častokrát niečo, čo nie je najnevyhnutnejšie a sú tam ďaleko podstatnejšie veci.
Marketingové 4P sú klišé, no sú stále aktuálne. Musia byť navzájom prepojené a konzistentné, pretože spolu tvoria integrovaný systém nástrojov. Ako sú 4P prepojené so značkou, nám Martin vysvetľuje v rozhovore. Prezrádza nám aj to, či je novodobý marketing viac o značke alebo o produkte.
Samostatnými témami rozhovoru sú aj produkt, cena a komunikácia. Martin nám otvorene rozpráva o ich najdôležitejších častiach a na príklade Coca-Coly vysvetľuje, ako k ním treba pristupovať.
Martin nám na záver odporúča v súvislosti s marketingom:
- Majte jasný cieľ skôr, ako sa pustite do marketingu a majte jasno v tom, čo chcete robiť.
- Nevnímajte marketing ako izolovanú časť marketingových 4P, pod ktorý patria iba sociálne siete. Marketing berte ako komplexný súbor.
- Pokúste sa budovať si vlastné zručnosti a skúsenosti, ktoré vám v organizácii pomôžu. Pokiaľ také možnosti nemáte, tak lepšie, ako skúšať je osloviť ľudí, ktorí vám s tým vedia pomôcť.