Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #178 VIDEOPODCAST: Chcete mať súhru 4P & značky a zistiť, ako to robí Coca-Cola?

#178 VIDEOPODCAST: Chcete mať súhru 4P & značky a zistiť, ako to robí Coca-Cola?

Obrázek epizody #178 VIDEOPODCAST: Chcete mať súhru 4P & značky a zistiť, ako to robí Coca-Cola?

Poslechněte si podcast

1. 2. 2023

1 hod 32 min

viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Martin Procházka má s marketingom vyše 20 ročné bohaté skúsenosti. Najviac času strávil v Coca-Cole, kde bol marketingovým riaditeľom pre Rakúsko a aktuálne pôsobí v neziskovej organizácii LEAF. Vo videopodcaste sa s nami delí o svoje unikátne know-how z praxe . Témou rozhovoru sú marketingové 4P a ich prepojenie na značku . Martin nám vysvetľuje, prečo sú dôležité a čo dokážu značke priniesť.

V rozhovore sa dozviete:

  • aký je rozdiel medzi stratégiou, značkou a marketingovým mixom 4P
  • prečo je dôležité oddeliť produkt od značky
  • aké atribúty sa sledujú pri značke vs. produkte
  • či môže existovať značka bez 4P a opačne
  • príklady z praxe, kde Martin realizoval prepojenie 4P so značkou
  • aké hmotné a nehmotné atribúty si môžu zákazníci asociovať so značkou v hlave
  • aké 2 ciele môže mať značka, keď ide robiť marketing
  • čo je to cenový bod a cenová elasticita

Jednou z najčastejších chýb, ktorú firmy robia, je to, že nemajú ujasnené, čo je cieľom ich marketingu . Buď nemajú definované to, čo chcú dosiahnuť, alebo riešia príliš veľa tém, ktoré nie sú sprioritizované. Výsledkom toho je veľká frustrácia a neefektívne vynaložené prostriedky. Martin hovorí, že „ cieľ je základ a bez neho sa nedá posunúť ďalej “.

Ďalšou častou chybou je to, keď sa firmy nepozerajú na marketing komplexne . Veľká časť podnikateľov aj marketérov vidí v marketingu iba sociálne médiá. Paradoxne je to však častokrát niečo, čo nie je najnevyhnutnejšie a sú tam ďaleko podstatnejšie veci.

Marketingové 4P sú klišé, no sú stále aktuálne. Musia byť navzájom prepojené a konzistentné, pretože spolu tvoria integrovaný systém nástrojov. Ako sú 4P prepojené so značkou, nám Martin vysvetľuje v rozhovore. Prezrádza nám aj to, či je novodobý marketing viac o značke alebo o produkte.

Samostatnými témami rozhovoru sú aj produkt, cena a komunikácia. Martin nám otvorene rozpráva o ich najdôležitejších častiach a na príklade Coca-Coly vysvetľuje, ako k ním treba pristupovať.

Martin nám na záver odporúča v súvislosti s marketingom:

  1. Majte jasný cieľ skôr, ako sa pustite do marketingu a majte jasno v tom, čo chcete robiť.
  2. Nevnímajte marketing ako izolovanú časť marketingových 4P, pod ktorý patria iba sociálne siete. Marketing berte ako komplexný súbor.
  3. Pokúste sa budovať si vlastné zručnosti a skúsenosti, ktoré vám v organizácii pomôžu. Pokiaľ také možnosti nemáte, tak lepšie, ako skúšať je osloviť ľudí, ktorí vám s tým vedia pomôcť.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.