Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #160 Prieskum v praxi - insight vám zákazníci nepovedia, ako ho nájsť?

#160 Prieskum v praxi - insight vám zákazníci nepovedia, ako ho nájsť?

Obrázek epizody #160 Prieskum v praxi - insight vám zákazníci nepovedia, ako ho nájsť?

Poslechněte si podcast

7. 9. 2022

49 min

viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Michal Drobník pôsobí v prieskumnej agentúre Ipsos ako client service director. V podcaste rozoberáme tému insight , s ktorou má Michal bohaté a dlhoročné skúsenosti. Faktom je, že často ľudia hovoria niečo, čo chcú, ale vnútri si myslia niečo iné. Značky si s tým však musia poradiť a práve toto riešia insighty. Michal nám prakticky vysvetľuje, čo to je a ako ich využiť v prospech spoločnosti.

V podcaste sa dozviete:

  • čo je to insight
  • aký je rozdiel medzi informáciou, potrebou a insightom
  • aké typy insightov môžeme riešiť
  • konkrétne príklady insightov z praxe
  • či sa insight hľadá len v cieľovej skupine značky, alebo v celej populácii
  • ako dlho trvá nájdenie dobrého insightu

Michal hovorí, že v rámci insightu by sme sa mali pozrieť na minimálne 1 z 3 oblastí tzv. RED – relevancia, cena, odlišnosť. Ak chceme vybudovať úspešný produkt, mali by sme spĺňať všetky tri veci. Ako sa hľadá insight tak, aby sme vedeli pokryť všetky tieto 3 oblasti, nám Michal prezrádza v rozhovore.

Pri hľadaní insightu by sme nemali mať žiadne predpoklady, hypotézy, ale naopak musíme pristupovať k spotrebiteľovi úplne od základov. Michal to doslova prirovnáva k šúpaniu cibule. Navyše dôležité je nerozprávať, ale počúvať.

Čo Michal odporúča na záver v súvislosti s marketingom:

„Marketing je kamarát a zábava. Nie je to niečo, čo sa od vás snaží dostať peniaze a predať vám drahšiu vec. Marketing je strašne zaujímavá vec a moje odporúčanie je, aby sa ľudia na marketing nepozerali cez prsty, ale užívali si ho.“

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.