Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #145 Lidl - škola využívania insightov pre všetkých

Marketing v praxi

Anna Sabolová, Naďa Kacera

Byznys

,

Marketing

#145 Lidl - škola využívania insightov pre všetkých

Obrázek epizody #145 Lidl - škola využívania insightov pre všetkých

Poslechněte si podcast

27. 4. 2022

42 min

viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Tomáš Bezák vedie komunikáciu Lidla v úseku, ktorý zastrešuje PR, CSR, Public affairs a internú komunikáciu. V podcaste sa rozprávame o tom, ako sa Lidl profiluje v našom vysoko konkurenčnom prostredí FMCG reťazcov. Prezrádza nám, ako dokázali v Lidli otočiť nevýhody vo svoj prospech. To sa nepodarí každému, preto nás tešia hinty a inšpirácie, ktoré nám Tomáš v rozhovore prezrádza.

V podcaste sa dozviete:

  • či sa Lidl budoval ako economy, meainstream alebo prémiová značka a ako to je teraz
  • kto je ich cieľovou skupinou
  • do akej miery majú voľnosť v tom, že si lokálne prispôsobujú marketing potrebám trhu a do akej miery majú guidliny z centrály
  • či majú motto rovnaké vo všetkých krajinách
  • akú ma Lidl víziu
  • prečo sa rozhodli vyradiť zo sortimentu šunkové peny
  • ako pristupujú k jednotýždňovým akciám a prečo ich ešte nikto neokopíroval
  • aké parametre si v súvislosti so značkou sledujú

Tomáš nám v podcaste poodkrýva stratégiu Lidla. Hovorí, že si neustále zohľadňujú pomer cena a výkon, no dávajú si záležať aj na tom, aby si zákazníci vedeli u nich rýchlo nakúpiť. Kedysi ich prvým claimom bolo „Lidl je lacný“, no postupom času sa museli posunúť aj v komunikácii. Spomeniete si, aké je ich aktuálne motto?

Tomáš nám vysvetľuje, že kedysi bol celý trh orientovaný na cenu, no časom sa to muselo presunúť aj k iným atribútom. Faktom je, že ak si zákazník môže kúpiť produkt všade za približne rovnakú cenu, tak potom prichádzajú na rad ďalšie kritériá, podľa ktorých sa rozhoduje. Práve to zohľadňovali aj vo svojich kampaniach naprieč rokmi. V podcaste sa dozviete, akú logiku a nadväznosť mali na seba kampane. Lidl je ukážkou toho, ako sa dá krásne pracovať s insightom. A vyšlo im to, nemyslíte? :)

Na záver nám Tomáš odkazuje:

„Treba mať kritické myslenie. Ľudia by sa nemali strhnúť len peknou exekúciou, pôsobivými claimami a pekným copywritingom. Mali by sa naozaj pozrieť pod pozlátko brandu, firmy, či to, čo komunikuje, si za tým aj reálne stojí.

Ak by sme šli do väčšej hĺbky, tak by sa mali pozrieť aj na to, ako bol daný produkt vyprodukovaný a ako sa správa firma v širšom meradle - či si napríklad uvedomuje svoju spoločenskú zodpovednosť.“