Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #135 Ako dosiahnuť, aby zákazníci robili, čo chcete

#135 Ako dosiahnuť, aby zákazníci robili, čo chcete

Obrázek epizody #135 Ako dosiahnuť, aby zákazníci robili, čo chcete

Poslechněte si podcast

16. 2. 2022

1 hod 13 min

Veronika Šustrová je koučka a zaoberá sa neurovedami a evolučnou psychológiou. Spolu sa rozprávame o neuromarketingu , ktorý je stále tak trochu skrytý pod rúškom tajomstva. Veronika nám prakticky vysvetľuje, ako mu správne porozumieť, prečo je dôležité vedieť, čo sa odohráva v hlavách zákazníkov a ako to vôbec zistiť. Táto téma sa týka azda každého, no najviac by mala zaujímať marketérov, obchodníkov, či podnikateľov, pretože práve tí musia pochopiť svojich zákazníkov.

„Neuromarketing je neuroveda prenesená do marketingu za účelom zmeniť, alebo nasmerovať spotrebiteľské správanie.“

V rozhovore sa dostávame k tomu, že existujú 3 faktory , ktorých sa my ľudia bojíme. Jedným z nich je strach, že nám niekto iný, alebo aj my sami, spôsobí bolesť. Ďalšie 2 faktory spomíname v podcaste. Je potrebné poznať tieto faktory a rovnako aj to, kto je naša cieľová skupina, aké je ich prirodzené prostredie a prirodzené správanie. Keď toto spoznáme, potom môžeme nasmerovať ich prirodzené správanie takým smerom, akým chceme my.

Veronika v rozhovore spomína, že značka je nejaký obraz, ktorému ľudia veria. Mozgu je úplne jedno, či verí človeku, alebo veci. On len verí. Z toho pramení tendencia, že ak niečomu veríme, budeme podvedome vyhľadávať informácie, ktoré nám potvrdia to, v čo veríme, a teda sa v tom budeme utvrdzovať.

V podcaste sa ďalej dozviete:

  • či je neuromarketing viac o emócií alebo ráciu
  • ako si máme predstaviť neuromarketing v praxi
  • aký je rozdiel medzi neuromarketingom a behaviorálnou ekonómiou
  • ako vieme získať a využiť poznatky neuromarketingu
  • čo je to kognitívne skreslenie
  • čo znamenajú kognitívne skreslenia priming, averzia k strate a haló efekt

Veronika spolu s Filipom Kunom vytvorili karty Neuromarketing v praxi, ktorých primárnou myšlienkou je to, aby sme sa na veci pozreli z iného pohľadu. Dokážu pomôcť zistiť, ako vylepšiť biznis. Nájdete ich na našom e-shope: https://www.levosphere.sk/eshop/neuromarketing-v-praxi/

Pre tých, ktorých táto téma zaujala, Veronika odporúča na prehĺbenie vedomosti ďalších autorov, osobností, ktorí sa jej venujú:

  • Robert Sapolsky
  • Steven Pinker
  • František Koukolík
  • biografia Leonarda da Vinciho
  • biografia Angely Merkelovej

Ďalšie zaujímavé a cenné informácie nájdete aj na Veronikinej webstránke, či LinkedIn.

Veronika nám na záver odporúča, aby sme skúsili používať menej reportov v exceli a menej powerpointových prezentácií. Namiesto toho by sme to mali dorovnať pozorovaním ľudí okolo seba.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.