Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #118 Na čo myslieť pri expanzii e-shopu

#118 Na čo myslieť pri expanzii e-shopu

Obrázek epizody #118 Na čo myslieť pri expanzii e-shopu

Poslechněte si podcast

7. 10. 2021

1 hod 2 min

Slávka Kollárová je spolumajiteľka slovenskej dizajnovej značky INSPIO, ktorá pôsobí vo viac ako 11 krajinách , a tak má bohaté skúsenosti s expanziou e-shopu do európskych krajín. V podcaste sa s nami delí o svoje skúsenosti a vedomosti. Z rozhovoru sa dozvedáme, že nás expanzia do zahraničia nemusí bolieť, ak sme na ňu pripravení.

V podcaste sa dozvedáme napríklad tieto praktické informácie:

  1. Pri expanzii si musíte veľa veci pripraviť dopredu, no veľa z toho viete robiť zo Slovenska. Najprv si musíte pripraviť celú stratégiu , zorganizovať preklady, spraviť klon webu, potom viete nahodiť produkty, články, fotky, urobiť seo a tak ďalej.
  2. Pre Slovákov je pri expanzii častokrát prvou voľbou Česko. Nie len že máme nevnímaný ich jazyk, ale Česi nám častokrát odpustia drobné chyby. Rozhodnúť sa pre expanziu však môžete až vtedy, ak viete, že vám to na Slovensku funguje.
  3. Väčšia krajina neznamená vždy to, že je lepšia. Niekedy môže byť lepšia stratégia etablovať sa v menšej krajine , pretože záleží aj na tom, aký máte na to rozpočet.
  4. Ak je v danej krajine iná mena, vtedy je výhodnejšie mať u nich aj bankový účet .
  5. Zo Slávkinej skúsenosti je najlepšie spraviť preklad textov do angličtiny, a potom z angličtiny do iných jazykov.

Čo nám odporúča na záver Slávka v súvislosti s marketingom?

Najväčším nepriateľom vo všetkom, hlavne v marketingu, je predpoklad, že niekto niečo bude vedieť. Túto chybu robíme na dennej báze. Ten predpoklad sa prenáša do všetkého. „Veď ľudia budú vedieť, že tu v nákupnom košíku budú mať zadať 10 čísel“, ale nebudú vedieť. Ak veci nedopoviete a nepoviete ich dosť detailne, tak potom vzniká to, že sú ľudia nespokojní s výkonom, alebo že sa nepochopia a nakoniec to nefunguje.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.