Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #115 Vízia - nebojte sa snívať srdcom, zákazníci vás budú nasledovať

Marketing v praxi

Anna Sabolová, Naďa Kacera

Byznys

,

Marketing

#115 Vízia - nebojte sa snívať srdcom, zákazníci vás budú nasledovať

Obrázek epizody #115 Vízia - nebojte sa snívať srdcom, zákazníci vás budú nasledovať

Poslechněte si podcast

16. 9. 2021

1 hod 47 min

Vízia je dôležitá. O tom vás presvedčí rozhovor s Ankou a Naďou, ktoré boli hostkami v livestreame s Otvorenou hrou, ktorých poslaním je zlepšovať to, ako sa cítia ľudia v práci a vďaka tomu posunúť svet ďalej. Hlavnou témou rozhovoru bola vízia , ale dostali sa aj k témam ako sú poslanie a stratégia .

Naďa a Anka otvorene rozprávajú o vízií a zrozumiteľne vysvetľujú jej podstatu. V rozhovore sa dozvedáme aj týchto 5 faktov:

  1. Na to, aby sme pochopili, čo je to vízia , musíme pochopiť, kde sa to celé začína. Celý proces, ako sa dostaneme k vízii, začína tým, že definujeme, prečo podnikateľ, alebo značka robí to, čo robí, a teda prečo sa venuje danému odvetviu, značke, či produktu. Potom sa ide cez poslanie a až tak sa definuje vízia.
  2. Rozdiel medzi víziou a poslaním je v tom, že poslanie vychádza z minulosti, alebo súčasnosti a hovorí o tom, prečo firma existuje a čo je zmyslom jej podnikania. Vízia hovorí o budúcnosti a o tom, kam sa chce firma dostať za 5 až 10 rokov a čo chce zmeniť v spoločnosti.
  3. Vízia by mala byť špecifická, zrozumiteľná, ambiciózna a pozitívna.
  4. Vízia má v prvom rade vychádzať zo srdca . Treba pri nej vynechať rozum, ten je súčasťou stratégie a cieľov. Vízia má byť niečo, po čom túžime - po nejakej zmene v spoločnosti, alebo po niečom, čomu veríme, že keď sa stane, tak to vie motivovať aj druhých. Tí nás potom podporia, pretože tiež chcú, aby sa to udialo.
  5. Vízia nám slúži na to, aby sme motivovali interne vlastných ľudí a externe spotrebiteľa, aby si s nami vedel vytvoriť vzťah. Od prírody sme radi súčasťou nejakého názoru a spoločenstva, a preto keď sa nájde spojenie názorov medzi spotrebiteľom a značkou, nastáva dlhodobosť, zmysluplnosť a udržateľnosť.

Je dôležité, aby firma mala svoju víziu a vedela, kam smeruje. Občas sa však stáva to, že ju ľudia začnú rozoberať až príliš a hľadajú v tom sofistikovanosť a prepojenie, aby na nič nezabudli, až sa vízia stáva vzdialenou. Netreba však zabúdať na to, že to nie je jadrová fyzika. Stačí sa ponoriť do svojho vnútra, povŕtať sa v sebe a nájsť tú podstatu a esenciu , a potom ju pretaviť do života.

Naďa nám na záver odkazuje, aby sme sa vyhýbali veciam, ktoré sú všeobecné, klišé a hľadali to svoje, vďaka čomu sa dosiahne autentickosť a originalita. To by sa malo pretaviť vo všetkom, čo budeme robiť – od slov, cez činy, výstupy až po procesy.

Svoju radu na záver nám necháva aj Anka. Nemali by sme sa báť ponoriť sa do vnútra – osobného a firemného a hľadať tam svoju podstatu a zmysluplnosť. Nemali by sme sa báť, keď ju nájdeme a keď ju uvidíme, ale mali by sme sa v nej znova porýpať. Potom keď ju pochopíme, mali by sme ju vytiahnuť von a začať ju žiť.