Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody #112 Kotler v praxi 15. diel – podstata maloobchodu vs. veľkoobchodu

#112 Kotler v praxi 15. diel – podstata maloobchodu vs. veľkoobchodu

Obrázek epizody #112 Kotler v praxi 15. diel – podstata maloobchodu vs. veľkoobchodu

Poslechněte si podcast

25. 8. 2021

11 min

V ďalšej epizóde zo série Kotler v praxi si približujeme podstatu, význam a úlohy maloobchodu a veľkoobchodu v distribučnom kanáli. V podcaste spomíname aj hlavné typy maloobchodníkov a veľkoobchodníkov a to, ako sa v biznise rozhodujú.

  1. Kotler definuje malooobchod ako súhrn všetkých činností, ktoré súvisia s bezprostredným predajom výrobkov, alebo služieb konečným spotrebiteľom na ich osobné, nie podnikateľské použitie.
  2. Maloobchodné predajne sa vyskytujú vo všetkých veľkostných kategóriách a formách. Môžu sa klasifikovať podľa: rozsahu služieb, predávaného produktového sortimentu, cenovej úrovne, stupňa podriadenosti a územnej koncentrácie.
  3. Posledných 30 rokov sme mohli na Slovensku sledovať prudký nárast tzv. moderného trhu, teda hypermarketov. Ten sa už zastavil a rastie skôr segment stredne veľkých supermarketov, a to hlavne v segmente potravín.
  4. Na to, aby boli maloobchodníci úspešní, musia urobiť niekoľko rozhodnutí. V prvom rade sa potrebujú rozhodnúť, kto je ich cieľový trh a akú pozíciu na tomto trhu chcú zaujať. Sortiment, služby, cenová politika, zariadenie predajne a všetky ostatné rozhodnutia musia podporovať zvolenú trhovú pozíciu maloobchodu.
  5. Veľkoobchod podľa definície obsahuje všetky činnosti súvisiace s predajom výrobkov a služieb zákazníkom, ktorí nakupujú na ďalší predaj, alebo na podnikateľské účely.

Či už ide o B2B, alebo B2C, v každom prípade ide o obchod a marketing, a to sa deje medzi ľuďmi. Preto tam platia rovnaké princípy, ale rozdielne pravidlá, a práve tým je potrebné sa podľa jednotlivého prípadu prispôsobiť.

Popis podcastu

Rozprávame sa o marketingu v praxi. Prinášame rôznych hostí, aj takých, ktorí nie sú v médiach až tak viditeľní, ale majú bohaté vedomosti a skúsenosti z marketingu i podnikania. Cieľom je zdieľať ich poznatky, skúsenosti, ale aj úspechy a neúspechy tak, aby vám pomohli. Vysvetlíme si, ako robiť marketing vedome a efektívne a rozoberieme veľa marketingových tém, s ktorými sa bežne nestretávate. Anna Sabolová a Naďa Kacera.