Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody 66. Hummus se učil vařit ve vyhlášených restauracích v Jeruzalémě. Dnes ho Štěpán Hodač vyváží do světa

66. Hummus se učil vařit ve vyhlášených restauracích v Jeruzalémě. Dnes ho Štěpán Hodač vyváží do světa

Obrázek epizody 66. Hummus se učil vařit ve vyhlášených restauracích v Jeruzalémě. Dnes ho Štěpán Hodač vyváží do světa

Poslechněte si podcast

19. 12. 2022

27 min

O epizodě podcastu

„Na začátku jsem se obával, že to bude hodně těžké. Ale postupně jsem zjistil, že Češi nejsou tak konzervativní, jak se o nich říká.” Tak odpovídá zakladatel a ředitel společnosti „I love Hummus“ Štěpán Hodač na otázku, jestli neměl před třinácti lety strach začít v Česku, které by se dalo s velkou nadsázkou označit za království knedlíků, masa a zelí, prodávat vegetariánské pokrmy pocházející z jiných kulturních okruhů.

Dnes jeho firma produkuje několik druhů hummusů, a to v prémiové kvalitě, tzn. z kvalitních surovin a bez chemických přísad. K tomu stále rozšiřuje výrobu kvašené zeleniny, ať už v podobě oblíbeného kimchi, které pochází z korejské kuchyně, dále kimchi z hlávkového zelí, kvašené červené řepy s křenem apod.


V rozhovoru Štěpán Hodač mimo jiné vysvětluje, že firmu založil po svém návratu z Izraele, když v Česku nesehnal kvalitní hummus, který si během pobytu v zemi na Blízkém východě velmi oblíbil. Přibližuje začátky podnikání, především nesnadné vylaďování pokrmu na opravdu špičkovou úroveň, tak aby bylo možné ho vyrábět z kvalitních surovin a bez chemických přísad a zajistit přitom jeho trvanlivost.


Štěpán také mluví o tom, jak jeho firmu poškodil nedostatek výrobních kapacit, když nedokázala naplnit poptávku, a tak došlo k dohodě o předání výroby hummusu strategickému partnerovi. Nebo o tom, jak po prvním kontaktu se zahraničím zjistil, že společnost ještě není na export připravená a musí řadu věcí změnit.


„Na začátku jsem se obával, že to bude hodně těžké. Ale postupně jsem zjistil, že Češi nejsou tak konzervativní, jak se o nich říká.” Tak odpovídá zakladatel a ředitel společnosti „I love Hummus“ Štěpán Hodač na otázku, jestli neměl před třinácti lety strach začít v Česku, které by se dalo s velkou nadsázkou označit za království knedlíků, masa a zelí, prodávat vegetariánské pokrmy pocházející z jiných kulturních okruhů.

Dnes jeho firma produkuje několik druhů hummusů, a to v prémiové kvalitě, tzn. z kvalitních surovin a bez chemických přísad. K tomu stále rozšiřuje výrobu kvašené zeleniny, ať už v podobě oblíbeného kimchi, které pochází z korejské kuchyně, dále kimchi z hlávkového zelí, kvašené červené řepy s křenem apod.

V rozhovoru Štěpán Hodač mimo jiné vysvětluje, že firmu založil po svém návratu z Izraele, když v Česku nesehnal kvalitní hummus, který si během pobytu v zemi na Blízkém východě velmi oblíbil. Přibližuje začátky podnikání, především nesnadné vylaďování pokrmu na opravdu špičkovou úroveň, tak aby bylo možné ho vyrábět z kvalitních surovin a bez chemických přísad a zajistit přitom jeho trvanlivost.

Štěpán také mluví o tom, jak jeho firmu poškodil nedostatek výrobních kapacit, když nedokázala naplnit poptávku, a tak došlo k dohodě o předání výroby hummusu strategickému partnerovi. Nebo o tom, jak po prvním kontaktu se zahraničím zjistil, že společnost ještě není na export připravená a musí řadu věcí změnit.

Obsah epizody:

  • 00:00 Vítejte u rozhovoru se Štěpánem Hodačem
  • 01:37 Úspěšná značka – cizrnový hummus
  • 03:20 Nové podnikání? Nebojte se rekvalifikace
  • 07:00 Začátky podnikání – Nepodceňujte průzkum trhu
  • 13:17 Rady pro začínající exportéry
  • 20:21 Promyšlený obchodní název usnadňuje prodej: Beavia
  • 22:46 Uhlíková stopa: Co je ekologičtější? Sklo nebo plast?

Videozáznam podcastu

Textový přepis rozhovoru

WEB Beavia (I love Hummus)


Popis podcastu

Podcast portálu BusinessInfo.cz vede rozhovory s představiteli zajímavých, inovativních a úspěšných českých firem, především ze segmentu malých a středních. Firmám se nezřídka daří i v zahraničí, popřípadě mají exportní potenciál. Představujeme příběh společností, co stojí za jejich úspěchem, jak vypadá situace na trzích, s čím se firmy nejvíce potýkají a jaké mají plány do budoucna. Dále informujeme české vývozce o konkrétním obchodním potenciálu a příležitostech zemí světa. Všechny rozhovory najdete i jako video na YouTube kanále portálu www.BusinessInfo.cz. Epizody podcastu před zářím 2021 najdete na adrese https://soundcloud.com/user-333246350.