
#64 exec talks: Jan Jelínek (CMO, Alensa) – AI v praxi, retence a řízení e-shopu ve 30 zemích

Jan Jelínek vede marketing Alensy – e-commerce firmy s 5 miliardami korun v obratu, více než 30 zeměmi, desetitisíci SKU a obrovským důrazem na retenci. V rozhovoru Honza popisuje, jak se jedna z největších evropských optických e-commerce firem mění pod tlakem AI, proč končí éra omnichannelu, jak řídí pricing na desítkách trhů a kde dnes vzniká růst, když už neotevírají nové země. Jedna etapa onlinu končí a začíná éra agentických nákupů, automatizace a retailu.
V téhle epizodě se dozvíte:
- Jak Alensa využívá AI v copy, produktovém obsahu a zákaznické péči
- Proč jazykové modely zvedly důvěryhodnost webu a zlepšily retenci
- AI generování produktových fotek na modelech a jeho další možnosti
- Opravdu AI agenti zvládnou většinu ticketů rychleji a kvalitněji než lidé?
- Jak Alensa řeší halucinace modelů a proč staví vlastní agentickou infrastrukturu
- Jak se firma připravuje na éru agentického nakupování
- Růst díky expanzi do retailu a provozu 38 optik v Evropě
- Jak funguje retence u komoditního zboží a proč tvoří 82 % obratu
- Jak řídit pricing ve 30 zemích, na marketplaces i srovnávačích
- Proč mít všude stejnou cenu online/offline a jak fungují elektronické cenovky
✅ Všechny epizody najdete na https://exec.shopsys.cz/podcast
Líbil se vám tento díl? 🩵
Máte zpětnou vazbu nebo tip na dalšího hosta?
Napište nám tady nebo na exec@shopsys.com
---
Podcast exec talks pro vás vydává Shopsys - jednička v tvorbě středních a velkých e-shopů na míru 🛒
Chcete více kvalitního obsahu? Přihlaste se k odběru magazínu pro e-commerce managery na 👉 https://exec.shopsys.cz/ 👈
Popis podcastu
Podcast exec talks přináší e-commerce manažerům rozhovory se zajímavými a úspěšnými e-commerce osobnostmi. Podcast, stejně jako další exec obsah, pro vás vydává Shopsys – jednička ve tvorbě e-shopů na míru.