Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Dopravní podcast (43): "Hrajeme na přání", aneb Železniční okénko

Dopravní podcast (43): "Hrajeme na přání", aneb Železniční okénko

Obrázek epizody Dopravní podcast (43): "Hrajeme na přání", aneb Železniční okénko

Poslechněte si podcast

9. 12. 2019

20 min

O epizodě podcastu

Zeptali jsme se posluchačů, co se jim líbí na podcastu a co by chtěli změnit. Máme se například věnovat více železnici, jednotlivé dopravce PID, či kvalitu autobusů DPP. A proto Roman udělal hned na začátku 43. Dopravního podcastu železniční okénko.

Na Moravě chtějí koupit vlastní vlaky , které dají provozovat soukromníkovi. Zároveň se chystají celostátní změny v jízdních řádech, které přinesou řadu novinek. Například pravidelný provoz na "Švestkové dráze" z Lovosic do Mostu. Jaké novinky tato dráha přináší cestujícím? Kam nově vyjedou soukromí dopravci? Všechno probíráme v podcastu.

Hlučné autobusy na noční linkách. Pražský dopravní podnik vypravuje na noční linky ty největší "vraky", která obtěžují Pražany v noci hlukem. Zároveň nejsou autobusy nízkopodlažní, což způsobuje komplikace osobách se sníženou pohyblivostí. Ač pro noční tramvajovou dopravu chce podnik modernizovat vozy T3 a částečně je znízkopodlažnit, u autobusů možnost nasazení nízkopodlažní vozů, kterých má DPP dostatek, v noci ignoruje. Jak jsme problém řešili na dopravní komisi v Praze 6 a jaké požadujeme řešení od ROPIDu a DPP se dozvíte v Dopravním podcastu.

Zastávky na znamení u autobusů . Oblíbené téma, které rozděluje společnost na dva tábory. Mají být všechny zastávky na znamení a nebo ne? Jaké to má výhody a nevýhody? Problémy se zastávkami na znamení dělají především řidiči autobusů, kteří často odmítají zastavovat, pokud už v zastávce stojí autobus jiné linky. Jak reagují řidiči DPP, pokud pošlete stížnost, že v zastávce nezastavil? I to se dozvíte v Dopravním podcastu.

V Plzni nakupují nové tramvaje a postavili novou tramvajovou trať. Plzeňský dopravní podnik pořídí nové nízkopodlažní obousměrné tramvaje, které nahradí vozy KT8D5. Inspiruje se pražský dopravní podnik a nebo naopak vykoupí vyřazené tramvaje KT8D5 pro své pojízdné "muzeum kátéček" v Praze? A co nové tratě v Praze? Zůstanou jen na papíře a nebo se začnou i stavět? A bude s čím jezdit?

A na konci zpátky k železnici. Tentokrát "rychlodráha" na ruzyňské letiště . SŽDC nechce na dotazy k modernizaci trati konkrétně odpovídat a vyhýbá se "nepříjemným" dotazům. Proto je tady řešení, které jsme domluvili s radní pro strategický rozvoj MČ Prahy 6.

Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz ) a Roman Hloch (jeden se základních členů stránky Tramvaje v České republice ).

Support the Show.

Zeptali jsme se posluchačů, co se jim líbí na podcastu a co by chtěli změnit. Máme se například věnovat více železnici, jednotlivé dopravce PID, či kvalitu autobusů DPP. A proto Roman udělal hned na začátku 43. Dopravního podcastu železniční okénko.

Na Moravě chtějí koupit vlastní vlaky , které dají provozovat soukromníkovi. Zároveň se chystají celostátní změny v jízdních řádech, které přinesou řadu novinek. Například pravidelný provoz na "Švestkové dráze" z Lovosic do Mostu. Jaké novinky tato dráha přináší cestujícím? Kam nově vyjedou soukromí dopravci? Všechno probíráme v podcastu.

Hlučné autobusy na noční linkách. Pražský dopravní podnik vypravuje na noční linky ty největší "vraky", která obtěžují Pražany v noci hlukem. Zároveň nejsou autobusy nízkopodlažní, což způsobuje komplikace osobách se sníženou pohyblivostí. Ač pro noční tramvajovou dopravu chce podnik modernizovat vozy T3 a částečně je znízkopodlažnit, u autobusů možnost nasazení nízkopodlažní vozů, kterých má DPP dostatek, v noci ignoruje. Jak jsme problém řešili na dopravní komisi v Praze 6 a jaké požadujeme řešení od ROPIDu a DPP se dozvíte v Dopravním podcastu.

Zastávky na znamení u autobusů . Oblíbené téma, které rozděluje společnost na dva tábory. Mají být všechny zastávky na znamení a nebo ne? Jaké to má výhody a nevýhody? Problémy se zastávkami na znamení dělají především řidiči autobusů, kteří často odmítají zastavovat, pokud už v zastávce stojí autobus jiné linky. Jak reagují řidiči DPP, pokud pošlete stížnost, že v zastávce nezastavil? I to se dozvíte v Dopravním podcastu.

V Plzni nakupují nové tramvaje a postavili novou tramvajovou trať. Plzeňský dopravní podnik pořídí nové nízkopodlažní obousměrné tramvaje, které nahradí vozy KT8D5. Inspiruje se pražský dopravní podnik a nebo naopak vykoupí vyřazené tramvaje KT8D5 pro své pojízdné "muzeum kátéček" v Praze? A co nové tratě v Praze? Zůstanou jen na papíře a nebo se začnou i stavět? A bude s čím jezdit?

A na konci zpátky k železnici. Tentokrát "rychlodráha" na ruzyňské letiště . SŽDC nechce na dotazy k modernizaci trati konkrétně odpovídat a vyhýbá se "nepříjemným" dotazům. Proto je tady řešení, které jsme domluvili s radní pro strategický rozvoj MČ Prahy 6.

Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz ) a Roman Hloch (jeden se základních členů stránky Tramvaje v České republice ).

Support the show

Popis podcastu

Dopravní podcast o městské dopravě natáčí Ondřej Matěj Hrubeš od roku 2015 a do vybraných epizod si zve hosty, kteří se zabývají dopravou ve městech. V roce 2022 se přidal Podcast dopravní 6 o dopravě v Praze 6.  Najdete tady také komentáře pro rozhlas.