Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Pavel Žalský: Ochrana demokracie – kde končí dějepis a začíná občanská výchova?

Pavel Žalský: Ochrana demokracie – kde končí dějepis a začíná občanská výchova?

Obrázek epizody Pavel Žalský: Ochrana demokracie – kde končí dějepis a začíná občanská výchova?

Poslechněte si podcast

23. 12. 2024

25 min

O epizodě podcastu

Anotace: Může se historie opakovat? V tomto dílu podcastu učitel Pavel Žalský ukazuje, jak propojuje výuku dějepisu a občanské výchovy. Na příkladu voleb v Německu 30. let žáci vytváří simulace, zkoumají volební programy a hledají příčiny nástupu totalitní moci. Diskutují také o tom, zda by se podobná situace mohla stát znovu a co by tomu mohlo zabránit. Dalšími tématy jsou finanční a mediální gramotnost. Žáci se učí sestavovat rozpočet, chápat význam finančních rezerv a rozpoznávat manipulace, například pomocí deepfake videí. Cílem je nejen předat znalosti, ale i podpořit sebereflexi žáků a jejich schopnost orientovat se ve společnosti a chránit se před dezinformacemi. Pavel Žalský působí na základní škole ve Vrchlabí.Jak používat online gamebooky: https://clanky.rvp.cz/clanek/23926/GENIALLY-DIL-1-ONLINE-GAMEBOOKY-PRO-DOBRODRUZNE-HODINY-DEJEPISU.html Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu: https://clanky.rvp.cz/clanek/k/ZK/22873/SDILENA-PRACE-S-HISTORICKYMI-PRAMENY-VE-VYUCE-DEJEPISU.html #myjsmenpi #myjsmedigi #npodigi #digitalnikompetence #novainformatika

Může se historie opakovat? V tomto dílu podcastu učitel Pavel Žalský ukazuje, jak propojuje výuku dějepisu a občanské výchovy. Na příkladu voleb v Německu 30. let žáci vytváří simulace, zkoumají volební programy a hledají příčiny nástupu totalitní moci. Diskutují také o tom, zda by se podobná situace mohla stát znovu a co by tomu mohlo zabránit. Dalšími tématy jsou finanční a mediální gramotnost. Žáci se učí sestavovat rozpočet, chápat význam finančních rezerv a rozpoznávat manipulace, například pomocí deepfake videí. Cílem je nejen předat znalosti, ale i podpořit sebereflexi žáků a jejich schopnost orientovat se ve společnosti a chránit se před dezinformacemi. Pavel Žalský působí na základní škole ve Vrchlabí.


Jak používat online gamebooky: https://clanky.rvp.cz/clanek/23926/GENIALLY-DIL-1-ONLINE-GAMEBOOKY-PRO-DOBRODRUZNE-HODINY-DEJEPISU.html

Sdílená práce s historickými prameny ve výuce dějepisu: https://clanky.rvp.cz/clanek/k/ZK/22873/SDILENA-PRACE-S-HISTORICKYMI-PRAMENY-VE-VYUCE-DEJEPISU.html


#myjsmenpi #myjsmedigi #npodigi #digitalnikompetence #novainformatika

Popis podcastu

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.