Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Jaroslav Hicl – Koncept informatického myšlení je skvělý, změny u žáků jsou znatelné

Jaroslav Hicl – Koncept informatického myšlení je skvělý, změny u žáků jsou znatelné

Obrázek epizody Jaroslav Hicl – Koncept informatického myšlení je skvělý, změny u žáků jsou znatelné

Poslechněte si podcast

17. 3. 2025

22 min

O epizodě podcastu

Informatika na základních školách prošla výraznou proměnou – od výuky kancelářských aplikací až po rozvoj informatického myšlení a programování. Jaroslav Hicl, učitel informatiky na ZŠ Slovácká v Břeclavi, nám přiblížil, jak se mu podařilo zavést novou informatiku a jaké výzvy při tom musel překonávat. Diskutujeme o přechodu na nový vzdělávací program, přípravě učitelů, ale i o tom, jak žákům přiblížit algoritmizaci a práci s daty. Dozvíte se také, proč je důležité učit informatiku nejen s počítačem, ale i s papírem a tužkou.#myjsmenpi #myjsmedigi #npodigi #digitalnikompetence #novainformatika

Informatika na základních školách prošla výraznou proměnou – od výuky kancelářských aplikací až po rozvoj informatického myšlení a programování. Jaroslav Hicl, učitel informatiky na ZŠ Slovácká v Břeclavi, nám přiblížil, jak se mu podařilo zavést novou informatiku a jaké výzvy při tom musel překonávat. Diskutujeme o přechodu na nový vzdělávací program, přípravě učitelů, ale i o tom, jak žákům přiblížit algoritmizaci a práci s daty. Dozvíte se také, proč je důležité učit informatiku nejen s počítačem, ale i s papírem a tužkou.


#myjsmenpi #myjsmedigi #npodigi #digitalnikompetence #novainformatika

Popis podcastu

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.