Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Daniel Janata: Výuka s přesahem aneb když se předměty mění v centra aktivit

Daniel Janata: Výuka s přesahem aneb když se předměty mění v centra aktivit

Obrázek epizody Daniel Janata: Výuka s přesahem aneb když se předměty mění v centra aktivit

Poslechněte si podcast

30. 12. 2024

30 min

O epizodě podcastu

Škola DIGI IN: Daniel Janata: Výuka s přesahem aneb když se předměty mění v centra aktivitAnotace: Přemýšlíte o inovativním přístupu k výuce? Hledáte inspiraci na originální zpracování průřezových témat anebo mezipředmětových projektů?  Vyslechněte si nápady z praxe v podání Daniela Janaty, učitele 2. stupně Školamyšli v Litomyšli, která se od běžného modelu vzdělávání výrazně odlišuje, protože se vzdala tradičních předmětů a místo nich zavádí integrovaná centra aktivit. Dozvíte se, jak Školamyšl kombinuje obory jako přírodopis, chemie nebo informatika, jaké metody hodnocení využívá a proč se zaměřuje na rozvoj dovedností jako je samostatnost a odpovědnost za vlastní učení. Daniel Janota popisuje každodenní praxi, zapojení technologií i to, jak žáci pracují s modelováním, experimenty a skupinovými projekty.  Myšlenkové mapy (Mind maps) – aplikace Popplet: https://www.popplet.com/  Online modelovací nástroj pro tvorbu a analýzu modelů fyzikálních a chemických jevů: https://phet.colorado.edu/cs/ #myjsmenpi #myjsmedigi #npodigi #digitalnikompetence #novainformatika

Přemýšlíte o inovativním přístupu k výuce? Hledáte inspiraci na originální zpracování průřezových témat anebo mezipředmětových projektů?  Vyslechněte si nápady z praxe v podání Daniela Janaty, učitele 2. stupně Školamyšli v Litomyšli, která se od běžného modelu vzdělávání výrazně odlišuje, protože se vzdala tradičních předmětů a místo nich zavádí integrovaná centra aktivit. Dozvíte se, jak Školamyšl kombinuje obory jako přírodopis, chemie nebo informatika, jaké metody hodnocení využívá a proč se zaměřuje na rozvoj dovedností jako je samostatnost a odpovědnost za vlastní učení. Daniel Janota popisuje každodenní praxi, zapojení technologií i to, jak žáci pracují s modelováním, experimenty a skupinovými projekty.

Myšlenkové mapy (Mind maps) – aplikace Popplet: https://www.popplet.com/

Online modelovací nástroj pro tvorbu a analýzu modelů fyzikálních a chemických jevů: https://phet.colorado.edu/cs/


#myjsmenpi #myjsmedigi #npodigi #digitalnikompetence #novainformatika

Popis podcastu

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.