Pro přehrání dalších podcastů se prosím registrujte.

Aplikace je ZDARMA. Váš email potřebujeme pouze k tomu, abychom vám mohli vybírat podcasty přesně na míru. Budete moci odebírat podcasty, hledat osobnosti a témata napříč podcasty, aby vám neunikl žádný zajímavý rozhovor.

Vyzkoušejte vaše osobní rádio. Děkujeme, Team Youradio Talk.

Obrázek epizody Baruš Jeřábková (2.díl HV): Každý nemusí znát noty, vztah k hudbě vzniká jinak

Baruš Jeřábková (2.díl HV): Každý nemusí znát noty, vztah k hudbě vzniká jinak

Obrázek epizody Baruš Jeřábková (2.díl HV): Každý nemusí znát noty, vztah k hudbě vzniká jinak

Poslechněte si podcast

26. 6. 2023

22 min

O epizodě podcastu

Jak zachytit, co žáco vytvářejí v hudební výchově? Ve výtvarce pomůže papír, v hudebce potřebujeme digitální technologie. „Fungují jako papír na zvuky,“ říká umělkyně a lektorka Baruš Jeřábkové. Proto jsou v hudební výchově tak důležité. Sama s nimi začíná už při práci s velmi malými dětmi. Využívá k tomu aplikaci Koala Sampler, ale dá se pracovat i s obyčejným záznamníkem v mobilu a následným skládáním zvuků například v Audacity. Také žákům vysvětluje, jak funguje vlastní hlas v hlavě a při záznamu, aby ztratili ostych. Neučí noty, zato poslouchá oblíbenou hudbu svých žáků. „Není dobrý a špatný styl hudby. Když si poslechnu oblíbené skladby mých žáků, vytvářím mezi námi most a vzbuzuji v nich zájem o poznávání hudby. Cílem je umět se vyjádřit skrze hudbu. K tomu noty nepotřebujete,“ říká ve druhém díle DIGI IN Baruš Jeřábková.


Doporučené aplikace: Koala Sampler, Audacity, Piano-Roll, Patatap a OrgPad k vytváření myšlenkových map


Jak zachytit, co žáci vytvářejí v hudební výchově? Ve výtvarce pomůže papír, v hudebce potřebujeme digitální technologie. „Fungují jako papír na zvuky,“ říká umělkyně a lektorka Baruš Jeřábková. Proto jsou v hudební výchově tak důležité. Sama s nimi začíná už při práci s velmi malými dětmi. Využívá k tomu aplikaci Koala Sampler, ale dá se pracovat i s obyčejným záznamníkem v mobilu a následným skládáním zvuků například v Audacity. Také žákům vysvětluje, jak funguje vlastní hlas v hlavě a při záznamu, aby ztratili ostych. Neučí noty, zato poslouchá oblíbenou hudbu svých žáků. „Není dobrý a špatný styl hudby. Když si poslechnu oblíbené skladby mých žáků, vytvářím mezi námi most a vzbuzuji v nich zájem o poznávání hudby. Cílem je umět se vyjádřit skrze hudbu. K tomu noty nepotřebujete,“ říká ve druhém díle DIGI IN Baruš Jeřábková.


Doporučené aplikace: Koala Sampler, Audacity, Piano-Roll, Patatap a OrgPad k vytváření myšlenkových map


Popis podcastu

Podcast Národního pedagogického institutu ČR věnovaný inspiracím k rozvíjení digitálních kompetencí žáků napříč předměty a do výuky nové informatiky.